مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: مردم قبل از سفر و برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های استان مرکزی با شماره تماس شبانه روزی ۱۴۱ تماس حاصل کنند.
به گزارش جارچی اخبار، مهرداد جهانی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در ساعات شب، افزود: با توجه به وقوع سیل در استان مرکزی، ۳۲۰ راننده و راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند.
وی اظهار داشت: راهداران ستاد مرکزی استان و شهرستان فراهان برای بازسازی خرابی های سیل در محور اراک-فرمهین محدوده روستای آهنگران در حال لایروبی راه ها از سیلاب و مدیریت عبور آب های سطحی از عرض جاده و ساحت پل لوله ای در ابتدای محور حاتم آباد توسط راهداران جهادگر هستند.
جهانی ادامه داد: با توجه به تجربه مدیریت سیل طی سال های گذشته، در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راهها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.
وی یادآور شد: محورهای مواصلاتی استان از طریق ۲۷ دوربین نظارتی بصورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریعترین زمان ممکن در قالب اجرای طرح «طوس» انجام خواهد شد.