دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تاکید کرد: هدف گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم قرار گرفتن در بین ۱۰ استان نخست کشور تا پایان سال جاری است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام علی اصغر گرجی  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر، اهالی رسانه را افسران جنگ رسانه‌ای با دشمن خواند و گفت: شما در خط مقدم نبرد سنگین رسانه‌ای با دشمن قرار دارید و امروز اثر قلم‌های شما برای دشمن کمتر از موشک نخواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: طبق فرمایش امام باقر(ع) تمامی فرائص الهی در سایه امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شوند و این نشانگر اهمیت این فریضه می‌باشد.
حجت الاسلام گرجی از نامگذاری این هفته به عنوان “رسانه معروف گستری و منکر زدایی” خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتقاد ستاد این است که معروف گستری و منکر زدایی از نقش‌های عظیم رسانه محسوب می‌شود؛ آن هم در شرایطی که رسانه‌های دشمن برعکس این عمل می‌کنند و به معروف زدایی و منکر گستری می‌پردازند، اهمیت کار شما دوچندان می‌شود.
وی رسالت اهل قلم را رسالتی مهم خواند و تصریح کرد: در اولین سوره ای که خداوند بر پیامبرش نازل نمود، به قلم قسم یاد کرد و این نشان می‌دهد که از زمان بعثت پیامبر(ص) کار شما اهالی رسانه دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و هرچه پیش می رویم، اهمیت اینکار بر همگان بیشتر آشکار می‌شود.
حجت الاسلام گرجی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم و جایگاه این ستاد در کشور اشاره و عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، در سال ۱۴۰۰ و در بین ۳۱ استان کشور، در رتبه ۲۴ قرار داشت که در سه ماهه اخیر به فضل خدا و بواسطه تلاش علاقه مندان و اصحاب رسانه قم، با ۶ پله صعود در رتبه هجدهم کشوری قرار گرفته است.
وی در این خصوص افزود: رتبه شایسته ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، قرار گرفتن در رده ۵ استان نخست کشور است و هدف گذاری ما این است تا پایان سال جاری حداقل جزو ۱۰ استان اول کشور باشیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم همچنین فعالیت‌های اخیر این ستاد را برشمرد و اذعان داشت: فعال سازی ستاد شهرستان‌ها، فعال شدن شوراهای امر به معروف ادارات و نهادهای حکومتی، اخذ مجوز ایجاد ۲۰ تشکل جدید، فعال شدن شوراهای امر به معروف محلات، حمایت از آمرین به معروف و احقاق حق آنان در عرصه‌های مختلف و پیگیری گزارش‌های مردمی از مهمترین اقداماتی است که در سال جاری انجام گرفته است.