رییس هیأت والیبال شاهرود گفت: نوجوانان دختر والیبالیست آذربایجان‌شرقی و توابع‌تهران پس از ۶ روز رقابت با حریفان در شاهرود به لیگ دسته یک کشور صعود کردند.

به گزارش جارچی اخبار، سعید طبسی روز سه‌شنبه افزود: مسابقات والیبال نوجوانان دختر قهرمانی دسته ۲ کشور با حضور ۱۱ تیم از پنجم تا ۱۱ مردادماه در سالن ولیعصر(عج) شهرداری شاهرود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، ابراز داشت: تیم‌های سمنان، چهارمحال بختیاری، قزوین، هرمزگان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، زنجان، کرمانشاه و توابع تهران در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

طبسی با بیان اینکه تیم‌های آذربایجان شرقی و توابع تهران به دسته یک صعود کردند، اظهار داشت: تیم‌های سمنان، هرمزگان، یزد، قزوین، قم و زنجان در دسته دو باقی ماندند، کرمانشاه، آذربایجان غربی و چهارمحال بختیاری نیز به دسته سه کشور سقوط کردند.

رییس هیأت والیبال شاهرود ادامه داد: در دیدارهای پایانی امروز آذربایجانی شرقی توانست با نتیجه نزدیک سه بر ۲ توابع تهران را شکست دهد و به مقام قهرمانی دست یابد.

به گفته وی، در دیدار رده بندی یزد با برتری مقابل قم به مقام سوم رسید.

شاهرود از هشتم تا یازدهم مردادماه نیز میزبان مسابقات والیبال قهرمانی جوانان پسر زیر ۲۰ سال با حضور هشت تیم از استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، کرمان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در قالب منطقه چهار کشور بود.

در شهرستان شاهرود  ۱۴ باشگاه والیبال بانوان و ۲ بانوی داور در سطح ملی فعالیت دارند.

شهرستان شاهرود به خاطر داشتن امکانات مناسب ورزشی، هر سال میزبان برگزاری مسابقات کشوری و نیز اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی در رشته‌های گوناگون است.