معاون اجرایی رییس جمهور به اقدامات انجام شده در خصوص مهار سیلاب اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته اقداماتی در خصوص احداث سیل بند انجام گرفته اما دولت مصمم است در حوزه آبخیزداری و تامین تجهیزات برای مقاوم سازی سیل‌بندها اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش جارچی اخبار،  سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل فرودگاه بین‌المللی شهرکرد افزود:با ۲ هدف به استان سفر کردم یکی دلجویی از مردمی که بر اثر سیل اخیر آسیب دیدند و دیگری بررسی پیگیری‌های انجام شده در خصوص مصوبات سفر رییس‌جمهور است.

وی ادامه داد: در این سفر  در پنج شهرستان استان حضور میدانی داشتم و در شهرستان بن  از روستای بارده، در شهرستان لردگان از شهر لردگان و برخی از روستاها، در اردل از روستاهای آلیکوه، رستم آباد و دشتک و  بخش‌هایی از شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا که دستخوش حادثه سیل شد، بازدید شد.

معاون اجرایی رییس جمهور حضور مسوولان در میدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: گسترده سیل بخش قابل توجهی از استانهای کشور را در برگرفت اما حضور مسوولان در میدان چشمگیر بود.

مرتضوی تصریح کرد: مسوولان استان نیز به نیکی از عهده عمده مدیریت بحران برآمدند و قبل از وقوع سیلاب با اطلاع رسانی در پیشگیری از شکل گیری خسارات گسترده اقدام کردند و هم در بحث امداد و نجات و مدیریت بحران مدیریت مناسبی داشتند.

وی با اشاره به تداوم ارزیابی خسارت سیلاب در کشور و این استان، اظهار داشت: در بخش کشاورزی، دامپروری، آسیب‌ دیدگی به منازل مسکونی و زیرساخت ها خسارتهای بسیاری وارد شده که دولت برای جبران آن برنامه دارد و بعد از جمع بندی منابع مناسبی اختصاص می‌دهد که بخشی از آن بلاعوض است.

معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردمی که ابزار کار خود را از دست دادند زمین کشاورزی آنها احیا می شود و دام آنها تامین می شود و خانه‌های آسیب دیده نوسازی و مرمت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به این استان نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر تعدادی از طرح هایی که ضرورت بیشتری دارند بازدید شد که یکی از این طرح‌ها مسیر شهرکرد به بروجن به لردگان به ایذه است که یک مسیر استراتژیک برای کشور به شمار می‌رود و با چهارخطه شدن آن مسیر مطلوبی برای اتصال فلای مرکزی به بنادر جنوب شکل می‌گیرد.

مرتضوی گفت: گرشگردی از مزیت‌های مغفول استان چهارمحال و بختیاری و می‌تواند محور توسعه باشد و در این حوزه مسوولان استانی باید آستین همت را بالا بزنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تلاش مسوولان و هم افزایی برای جبران خسارت‌های سیل اخیر خبر داد و گفت: هر پنج شهرستانی که بیشترین خسارت از سیلاب را دیدند بازدید شد و تلاش می شود خسارتها پس از تصویب در هیات دولت در کوتاهترین زمان جبران شود.

غلامعلی حیدری افزود: دولت مردمی در کنار مردم است و جدا از مردم نیست و با وقوع حادثه حضور پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار گرامی را نیز گرامی می داریم و برای خبرنگاران پرتلاش استان آرزوی موفقیت داریم.

در دیدار معاون اجرایی رییس جمهور از مناطق سیل زده در شهرستانها علاوه بر مسوولان استانی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.