دبیرکل حزب مردم سالاری بیان کرد: امروزه فضای مجازی به گونه‌ای پیشرفت کرده و در حال پیشرفت است که همه ما عقب می مانیم کما اینکه عقب هم ماندیم؛ این هایی که می‌گویند فیلترینگ می کنیم و می‌بندیم حرف اشتباهی می زنند و اصلا نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

به گزارش جارچی اخبار، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در آیین تجلیل از خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان سمنان که در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد با تاکید بر اهمیت امر آموزش خبرنگاران یادآور شد: امروزه فضای مجازی به گونه‌ای پیشرفت کرده و در حال پیشرفت است که همه ما عقب می مانیم کما اینکه عقب هم ماندیم؛ این هایی که می‌گویند فیلترینگ می کنیم و می‌بندیم اصلا نمی‌توانند، تازه به فرض اینکه بتوانند مگر کار خوبی می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید توجه کنند که وظیفه خودشان را انجام دهند، اضافه کرد: در قرآن گفته شده که اگر انسان فاسقی برایت خبر آورد تبیین کن و نقطه مقابل (مفهوم) این آیه این است که اگر انسان صادقی خبر آورد دیگر تبیین نمی‌خواهد و باید بپذیریم.

وی ضمن بیان اینکه ما اصحاب رسانه تریبون مردم هستیم نه بلندگوی مدیران، خطاب به رئیس شورای اطلاع رسانی استان و معاون سیاسی استاندار گفت: برخی از مدیران استان به حرف شما و استاندار توجهی نمی‌کنند و حرف شنوی ندارند آنها را درست کنید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه باید همه حرفها باشد مگر می‌شود بگوییم «یستمعون القول» ولی تک صدایی و گفتمان خاصی حاکم باشد؟ همه حرفها باید زده شود و مسئولان توجه کنند همه صداها شنیده شود.

کواکبیان گفت: تمام استان سمنان باید در یک موضوع اتفاق نظر داشته باشد و آن هم انتقال از دریای خزر است؛ نسل‌های بعدی ما در این منطقه آب می‌خواهند و با مرحوم پروفسور پرویز کردوانی هم همه ابعاد را بحث کرده بودیم.

نماینده اسبق مردم سمنان بیان کرد: در زمان خودم و آقای همتی نماینده قبلی در مجلس ردیف های بودجه خوبی گذاشته شد اما حمایت مسئولان ما کم بود.

وی یادآور شد: به نماینده ولی فقیه سمنان گفتم چرا طوماری را که مردم پیرامون انتقال آب دریای خزر برای جمع آوری امضا آورده بودند را اجازه ندادید که نمازگزاران امضا کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: یک بار استاندار سمنان حرف قشنگی زد و گفت مردم سمنان مردم نجیبی هستند و هیچ اعتراضی نکردند؛ به خدا قسم اگر بخواهیم می‌توانیم مردم را به سوی استانداری بکشانیم ولی این نباید باب شود و بدین مرحله برسیم.

کواکبیان اضافه کرد: باید توجه کرد که انتقال آب دریای خزر یک مطالبه عمومی است و برای همه استان هست و صرفا بحث شهرستان سمنان نیست.

وی گفت: سد فینسک هم باید مطالبه جمعی باشد؛ آقای سلاجقه اشتباه کرد که گفت باید این پروژه متوقف شود. بعدا که ما پیگیری کردیم متوجه شدیم که رئیس جمهور چنین حرفی نزده است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه نباید از بحث های محیط زیستی کوتاه بیاییم ادامه داد: امروزه در کشورهای اروپایی احزاب قدری برای محیط زیست تشکیل می‌شود و آنقدر به موضوعات محیط زیست اهمیت می‌دهند اما ما می‌شنویم که در دل شهرستان مهدیشهر می‌خواهند کارخانه لاستیک سازی احداث و راه اندازی نمایند که احداث چنین کارخانه‌ای در ۵ استان ممنوع بوده و در مابقی استان‌ها نیز باید با فاصله ۳۰  کیلومتری از محدوده شهرها باشد.

وی با گلایه و انتقاد از بنیاد مستضعفان برای احداث و راه اندازی چنین کارخانه ای گفت: اگر کار کارشناسی هست ایرادی ندارد اما ما پیگیری کردیم هم محیط زیست و هم دانشگاه علوم پزشکی سمنان احداث این کارخانه را محکوم کردند.

کواکبیان افزود: می‌گویند می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم، اشتغالی که بخواهد مردم را از بین ببرد نمی‌خواهیم حتی یکی از خبرنگاران ما را هم تهدید کرده بودند که چرا از این کارخانه خبر و گزارش تهیه کردید