رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی، آسمان استان تا اواخر هفته با افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد امیدفر، روز شنبه  افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در این مدت جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت از لحاظ دمایی تغییرات قابل ملاحظه ای در استان پیش بینی می شود، اظهار داشت: در این مدت احتمال افزایش جزیی دمای هوا وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۶ درجه بالای صفر و جلفا و ملکان با دمای ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان گزارش شده‌اند.

امیدفر، ادامه داد: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۳ درجه و در خنک ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.