مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص اعمال سیاست‌های تشویقی از بابت احداث اماکن ورزشی در کاربری‌های ورزشی و تفریحی به تأیید اعضای این شورا رسید.

به گزارش جارچی اخبار، در این جلسه مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص اعمال سیاست‌های تشویقی از بابت احداث اماکن ورزشی در کاربری‌های ورزشی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با این مصوبه اظهار داشت: در چند جلسه اماکن ورزشی، سرانه ورزشی و کاربری‌های ورزشی موجود در محدوده شهر را بررسی کردیم که اکثر آن‌ها در اختیار اشخاص حقیقی است.

وی افزود: برخی از این اشخاص گاهی اوقات زیاد علاقه‌مند به حفظ کاربری ورزشی نیستند. در این خصوص علاوه بر مصوبه‌ای که در رابطه با جلوگیری از تغییر کاربری داشتیم، در جهت اجرای سیاست‌های تشویقی و با رعایت ضوابط، لحاظ ۵۰ درصد تخفیف در عوارض و پروانه و تخصیص ۱۰ درصد از عرصه به بخش تجاری را در خصوص این کاربری‌ها تصویب کردیم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: واقعیت این است که امروز وضعیت سرانه ورزشی ما ۲۰-۲۵ سانتی‌متر بوده و بسیار نامناسب است که آن‌هم بیشتر در مناطق برخوردار بوده و

در برخی از مناطق حاشیه‌نشین این عدد صفر بوده و کاربری یا اماکن ورزشی نداریم.این مصوبه اقدام ارزشمندی است و امیدوارم بتواند تا حدودی به افزایش سرانه ورزشی در تبریز کمک  کند.