رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت بلیت هواپیما برای رفت و برگشت زائران حسینی ۶ میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است و بالغ بر ۸ هزار اتوبوس آماده جابجایی زائران هستند.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای حمل و نقل زائران در ایام اربعین حسینی، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۸ هزار اتوبوس ماموریت دارند زانران اربعین حسینی را جابجا کنند. در سال های گذشته هر مبلغی که برای بلیت رفت اتوبوس تا مرز اخذ می‌شد، دو برابر آن در مسیر برگشت از مسافران گرفته می‌شد اما امسال در مسیر برگشت ۲۵ درصد قیمت بلیت اتوبوس کاهش داشته است. یعنی در برگشت ۷۵ درصد قیمت یک مسیر از مسافر گرفته می شود.

نماینده مردم جهرم اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما در مسیر رفت و برگشت به عراق نیز ۶ میلیون تومان تعیین شده است این توافق صورت گرفته و به ایرلاین ها ابلاغ شده است و سازمان هواپیمایی کشور موظف است با ایرلاین های متخلف برخورد کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا شده که پایانه های مرزی در سطح کشور تردد زائران حسینی را تسهیل کنند، تصریح کرد: ما سال گذشته ۳ پایانه مرزی داشتیم که زائران از طریق آنها به کربلا می رفتند ولی از آنجا که پیش بینی می شود تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری بیشتر باشد ۶ پایانه مرزی پیش بینی شده تا زائران بتوانند به کربلا بروند.  برای تردد زائران در عراق نیز ستاد اربعین موضوع را دنبال می کند تا مشکلی در حمل و نقل آنها ایجاد نشود.