رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری این شهر در سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به کلانشهر تبریز تأکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر حمایت از تولید دانش‌بنیان اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نیاز مدیریت شهری، طرحی مبنی بر الزام ایجاد کارخانه نوآوری تبریز را تدوین و در صحن علنی شورا مطرح کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح شهرداری مکلف است با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و تجربیات کلانشهرهای دیگر نسبت به انتخاب یکی از مکان‌های مناسب تحت تملک خود و تجهیز آن با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری آذربایجان شرقی، پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه‌های مسئول در این حوزه، حداکثر در مدت ۶ ماه نسبت به راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: با توجه به سفر دکتر سورنا ستاری، معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهور به تبریز، مدیریت شهری و مسئولین مربوطه بایستی پیگیر راه‌اندازی این کارخانه باشند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به اهداف پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

برگی در رابطه با فعالیت کارخانه‌های نوآوری خاطرنشان کرد: مراکز نوآوری شهری مراکزی هستند که در آن برای هوشمند سازی و بهینه‌سازی روش‌های اجرایی و ساخت سامانه‌ها، دستگاه‌ها، قطعات موردنیاز و حل مسائل مدیریت شهری اقدام و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در پایان گفت: فعالیت‌های این مراکز با تأکید بر ارتباط مستمر و مؤثر با مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی با اولویت استارتاپ‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان که در حال حاضر در اغلب کلانشهر ها در حال فعالیت هستند، صورت می‌پذیرد