مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود ظرف یکسال آینده مجموعه منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش جارچی اخبار، علی رسولیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی بروجرد بود.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به عنوان دومین منطقه ویژه لرستان محسوب می‌شود که مسئولیت آن با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: امروز با حضور مسئولین استان و نمایندگان شهرستان، بخشی از این پروژه‌ها را شروع کردیم و امید می‌رود با عزم جدی لرستان و تامین مالی از سوی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ظرف یکسال آینده مجموعه زیرساخت‌های لازم را برای آغاز بهره‌برداری و واگذاری اراضی منطقه ویژه را داشته و باعث کمک به توسعه صنعتی لرستان باشیم.

رسولیان اضافه کرد: یکی از اقداماتی را که اخیرا شروع کردیم ایجاد کارگاه‌های کوچک است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و  فناور ۴۰۰ کارگاه احداث شده است،  افزود: برنامه این است که ۱۵۰۰ کارگاه را در کشور تا پایان امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

این مسئول گفت: در یکسال گذشته با حمایت و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم یک هزار و ۷۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته که رشد خوبی در تولید و اشتغال کشور داشته است.