مسئولین بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، طی برگزاری نشستی با اصحاب رسانه که با حضور مرتضی جوادی آملی ریاست این مجموعه برگزار شد، گزارشی از اقدامات مهم این نهاد در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند.

به گزارش جارچی اخبار، ابوالفضل خراسانی سرپرست معاونت فرهنگ و دین بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، صبح امروز و در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به سبقه دینی بنیاد اسراء گفت: رسالت اصلی این بنیاد، پاسخگویی به نیازهای معرفتی، علمی و فرهنگی مخاطبان در سطوح مختلف است و این نهاد میراث دار یک اندیشه و منظومه فکری است که دارای توان پاسخگویی به نیازها در حوزه های مختلف است و آثار آن با زبان‌های مختلف ارائه شده است.
وی افزود: بنیاد اسراء مرکزی است که از رسانه غافل نبوده و در حوزه رسانه بسیار فعال عمل کرده است.
سرپرست معاونت فرهنگ و دین بنیاد بین المللی اسراء همچنین گزارشی از تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای این نهاد در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و عنوان کرد: یکی از آثار ارائه شده کتاب‌های صوتی و کتب گویا است که کتاب‌های انتظار بشر از دین، فلسفه حقوق بشر، احیای تفکر دینی، زن در آیینه جلال و جمال، حکمت عبادات، کوثر کربلا، فلسفه الهی از منظر امام رضا از جمله کتبی هستند که در قالب صوت آماده گردیده که این کتب به نیازهای روز جامعه پرداخته‌اند و پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه می‌باشند.
وی به مزایای کتاب‌های صوتی نیز اشاره و بیان کرد: این کتب امکان استفاده برای روشندلان را نیز فراهم می‌کند و عدم نیاز به حمل کتاب و قرائت صحیح کلمات و به تبع آن فهم بهتر مطالب از دیگر مزایای این نوع کتب می‌باشد.
خراسانی همچنین از وجود پروژه ادب فنای مقربان که یک دوره ۱۲ جلدی است خبر داد و گفت: این اثر از کتب برگزیده جمهوری اسلامی است که شرح زیارت جامعه کبیره است و به زبان عربی نیز ترجمه شده است.
وی با تاکید بر معرفی این کتاب ارزشمند به جامعه خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی در این اثر به جنبه‌هایی که نیاز به تفسیر و تشریح داشته پرداخته‌اند و این اثر یک محتوای کامل رسانه‌ای نیز محسوب می‌شود.
خراسانی با اشاره به سایر اقدامات بنیاد اسراء بیان داشت: همکاری علمی فرهنگی و رسانه‌ای در سطح ملی و بین المللی، ارتباط با صداو سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی، برگزاری همایش و نشست های علمی، وبینار و کارگاه‌های آموزشی و برگزاری ۱۶۶ نشست با موضوعات روز جامعه در استان‌های مختلف در سال ۱۴۰۰، برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی با ۳هزار نفر شرکت کننده در ۱۴ دوره مختلف، تولید محتوا براساس تقویم مناسبت‌های ملی و دینی و ارائه مشاوره دینی و علمی بخشی از اقدامات بنیاد اسراء می‌باشد.

در ادامه این جلسه مهندس کوچکیان سرپرست معاونت رسانه بنیاد اسراء گفت: رسانه در بنیاد اسراء در حد بالاترین سطح مدیریتی خود دیده شده و حضرت آیت الله جوادی آملی نیز جزو نفرات اولی بودند که همواره حضور فعال موثر و راهگشا در رسانه‌ها داشته‌اند.
وی افزود: بخش رسانه در بنیاد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل عمده آثار این مرجع عالی قدر اکنون به صورت تصویری در آرشیو مجموعه موجود و قابل استفاده است.
کوچکیان با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای بنیاد در سال گذشته جهش ملموسی را به خود دیده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در بخش کتب صوتی بحمدالله توانستیم ۷ کتاب صوتی در عرصه تولید داشته باشیم و زنجیره محصولات ما با این کتب به سمت تکامل پیش رفته است و علاوه بر این، بیش از یکصد اثر صوتی و پادکست در سال گذشته تولید شده که در مناسبت‌ها و روزهای دیگر سال ارائه شده است.
تولید برنامه های تلویزیونی، تولید ویژه برنامه محرم و راه اندازی پورتال جدید بنیاد اسراء که به زودی از آن رونمایی خواهد شد، از دیگر اقدامات ما می‌باشد.

در حاشیه این نشست مهندس احمدی معاونت فناوری اطلاعات بنیاد بین المللی اسراء نیز گفت: ما سعی کردیم تکنولوژی‌های روز را برای آماده سازی محصولاتی متناسب با سبک زندگی مردم به خدمت بگیریم.
وی با اشاره به آماده سازی پورتال جدید بنیاد اسراء اذعان داشت: در مراحل پایانی چیدمان و تست‌های نهایی پورتال هستیم و به زودی این پورتال در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد.
احمدی همچنین اعلام داشت: پاسخگویی به سوالات مخاطبان مبتنی با هوش مصنوعی که قابلیت پاسخگویی به سوالات متنوع پرتکرار را داشته باشد در دستور کار قرار گرفته که بخش تحقیقات این پروژه به اتمام رسیده و ان شاالله در سال جدید سرویس آن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که این سرویس در سرعت‌بخشی به پاسخگویی به مخاطبان بسیار موثر خواهد بود.