رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه یک قلاده خرس در تنگ گنجه ای بویراحمد پیدا شد و محیط زیست با جدیت در جستد و جوی عوامل شکار است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  اداره کل محیط زیست، رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در این باره اظهار داشت: پس از انتشار فیلمی از لاشه خرس از سوی یک خبرنگار در تهران و انتساب آن به تنگ گنجه ای شهرستان بویراحمد، اداره روابط عمومی ضمن برقراری تماس های متعدد با این خبرنگار، راهنمایی لازم برای پیدا کردن لاشه را دریافت کرد.

هادی سینایی افزود: از بامداد امروز ۲۵ شهریور ماه جاری گروهی از محیط بانان مجرب به منطقه تنگ گنجه ای اعزام و نقطه به نقطه در حال جستجوی لاشه خرس بودند تا اینکه ساعتی پیش محیط بانان از کشف لاشه خبر دادند.

وی تصریح کرد: معاینه بالینی لاشه، نشان از شکار با اسلحه گلوله زنی است.

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست ادامه داد: رد خون حاکی از آن است که خرس از منطقه حفاظت شده خارج و در نزدیکی باغ های روستای گنجه ای بزرگ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از طی مسافتی تلف شده است.

سینایی با اشاره به اینکه محیط زیست به جد پیگیر شناسایی علل و عوامل شکار است، افزود: محیط زیست با جدیت در جستجوی عوامل شکار است و از مردم تقاضا دارد درصورتیکه اطلاع موثقی از علل یا عوامل شکار دارند از طریق سامانه رایگان مردمی ۱۵۴۰ به ما کمک کنند.

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلو و بویراحمد تصریح کرد : منطقه ۲۸ هزار و ۲۲۰ هکتاری دنای شرقی یکی از پنج منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان است که با ۶ محیط بان حراست می شود.

وی گفت: استاندارد جهانی به ازاء هر هزار هکتار یک محیط بان، قاعدتا دنای شرقی باید با ۲۸ محیط بان حفاظت می شد اما به دلیل کمبود محیط بان با ۶ نفر حفاظت می شود این بدان معنی است که هر محیط بان در شرایط عمدتا توپوگرافی کوهستانی دنا  کار چهار و نیم نفر را انجام می دهد.

سینایی عنوان کرد: سالانه تعدادی افراد از طریق آزمون متمرکز در تهران برای محیط بانی استخدام می شوند اما این جوابگوی ۳۱۲ هزار هکتاری استان نیست.

وی ابراز داشت: خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری استان بوده  و بیشترین آمار خرس در محدوده دنای شرقی گزارش و دیده شده است.

وی از مردم خواست درصورتی که اطلاعی از علل و عوامل شکار و همچنین تخلفات زیست محیطی دارند از طریق  سامانه ۱۵۴۰ با اداره کل محیط زیست استان در میان بگذارند.