معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشجویان این دانشگاه با کسب ۱۲ مدال طلا، نقره، برنز و هشت دیپلم افتخار، رتبه سوم المپیاد علمی کشوری را بعد از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی کسب کردند.

به گزارش جارچی اخبار،  غلامرضا فرید اعلائی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: برای حضور در این المپیاد، ۶۵۰ دانشجو در ۶ موضوع ثبت نام کردند که پس از برگزاری چندین جلسه حضوری و مجازی توانمند سازی و اخذ امتحان درون دانشگاهی، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ نفر به مرحله اول کشوری معرفی شدند.
وی گفت: با برگزاری مرحله اول کشوری در تیرماه تعداد ۳۷ نفر دانشجو به مرحله دوم کشوری و گروهی راه یافتند که این رقم از نظر تعداد دومین رتبه بعد دانشگاه تهران بود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دانشجویان فوق در قالب تیم های سه یا چهار نفره یک پروژه کارگروهی را زیر نظر اساتید مسئول حیطه ها شروع کردند و در تاریخ ۲۰ مرداد بیش از ۱۲ پروژه در سایت وزارتی بارگذاری شد.
اعلائی افزود: این دانشجویان روز شنبه ۱۹ شهریور در تهران در آزمون مرحله دوم کشوری به رقابت پرداختند و در روزهای ۲۱ تا ۲۳ هم دو تیم گروهی در حیطه های استدلال بالینی و مدیریت با تیم های منتخب کشوری رقابت کردند.
در چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رقابت و ۲۰۰ نفر موفق به کسب مقام شدند