رییس دانشگاه تبریز با اشاره به نقش دانشگاهیان در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: جامعه دانشگاهی پاسدار ارزش های والای انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها است.

به گزارش جارچی اخبار، صفر نصرالله‌زاده در آیین تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس دانشگاه تبریز، افزود: بدون تردید دانشگاه ها در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت های علمی، فناوری و معنوی گام برداشته اند و این مسیر باید با الهام از رهنمودهای مقام رهبری تداوم یافته و تقویت شود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره‌ شهدای گلگون کفن این دوران به‌ ویژه شهدای دانشگاه تبریز، اظهار داشت: شهدا از جان و مال خویش گذشتند و از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با صلابت پاسداری کردند و اکنون برای همه‌ دانشگاهیان فرض است که با همدلی این سنگر ولایت مداری و انقلابی گری را گسترش داده و فضای جامعه را برای تمدن نوین اسلامی محیا سازند.

نصرالله زاده ادامه داد: امروز دانشجویان ایران اسلامی با پیروی از رهنمودهای رهبری و در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی باید حرکت کرده و مرزهای دانش و فناوری را یکی پس از دیگری با موفقیت بپیمایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این آیین خودباوری را مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس خواند و گفت: ما در سال‌های ابتدایی جنگ تنها می‌توانستیم قطعات ناوهای جنگی را عوض کنیم و حتی باور نداشتیم که یک روز خودمان می‌توانیم ناوشکنی مانند جماران را تولید کنیم.

امیردریادار رضا عباسی با اشاره به تفاسیر و تحلیل‌های گوناگون از دفاع مقدس، اظهار داشت: برخی این طور وانمود می‌کنند که گویا جنگ ایران و عراق از سوی جمهوری اسلامی آغاز شده است و علت این امر نبود تحلیل علنی و پژوهشی از دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: امروز همه‌ دنیا مقهور قدرت و فناوری نظامی ما بوده و البته ما برای رسیدن به این سطح از خودباوری و قدرت نظامی خون داده‌ایم، اما دشمنان پیشرفت‌های ما را نادیده گرفته و خلاءها و مشکلات را پررنگ می‌کنند.

وی افزود: ما در خصوص دفاع مقدس تنها در حد روایت گری و خاطره گویی اکتفا می‌کنیم در حالی که رهبر انقلاب طی ابلاغیه‌ای در بحث جهاد تبیین دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی حوزه‌ دفاع مقدس و مقاومت را صادر کرده‌اند اما متاسفانه ما همچنان نمی‌توانیم آن طور که باید دستاوردهای دفاع مقدس را به دانشجویان و نسل جدید و جوان منتقل کنیم.

عباسی با انتقاد از کسانی که جشن گرفتن آغاز هفته‌ دفاع مقدس را به سخره می‌گیرند، گفت: ملت به‌ خاطر دستاوردهای غیرقابل پنهان و تجربیات پراهمیت آن، این هفته را ماندگار و مقدس دانسته است و گرامی‌داشت آن به‌ همین علت ضروری است.