شهرداری تبریز به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های گسترده و اقدامات مختلفی را در سطح شهر تدارک دیده است.

به گزارش جارچی اخبار، هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و همچنین تکریم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است به همین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای ویژه‌برنامه‌های این هفته در شهر تبریز نیز با تکیه بر همین موضوع برنامه‌ریزی شده است.

فضاسازی‌های گسترده شهری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در این خصوص پیش بینی شده است و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با همکاری مناطق دهگانه شهرداری با نصب بنرها و بیلبوردهایی با موضوع دفاع مقدس، فضای شهری را به این مناسبت آماده سازی کرده‌ است.

نصب تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های فضاسازی شهری در این ایام جهت آشنایی نسل جدید نوجوانان و جوانان با شهدای گرانقدر و آرمان‌های گرانبهای آنها تدارک دیده است.

از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس می‌توان به احداث تابلو تمثال سرداران شهید و شهدای مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز و شهرداری منطقه ۱ اشاره کرد.

این تابلو و اثر هنری در ابعاد ۳*۷ در ورودی شرق تبریز نصب شده و طی هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان عرصه هشت سال دفاع مقدس توسط مجموعه شهرداری تبریز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد این واقعه بزرگ است.

در این بین سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری تبریز نیز برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در نقاط مختلف سطح شهر را برای هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده است.