عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عقلانیت ایجاب می‌کند که فضای مجازی باید از ولنگاری خارج شود و اگر فضای مجازی ما قانونمند شود دیگر شاهد بسیاری از تحرکات و آشوب ها نخواهیم بود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با مهر با اشاره به اغتشاشات و درگیری‌های اخیر کشور به بهانه فوت «مهسا امینی»، گفت: واقعیت این است که از ابتدای سال افرادی که مخالف ثبات و امنیت کشور هستند تلاش کردند صدها تجمع به بهانه‌های مختلف معیشتی و اقتصادی ایجاد و راه اندازی کنند تا در نهایت از فشارهای اقتصادی وارد شده به جامعه به موازات طرح جراحی اقتصادی دولت بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از پروژه‌های طراحی آشوب در ماه‌های اخیر منجر به شورش و آشوب همگانی نشده است، تصریح کرد: افرادی در همین دو هفته اخیر به بهانه سالروز اعدام نوید افکاری و بهانه‌های مختلف سعی کردند آشوب سراسری ایجاد کنند و موفق نشدند و حلقه‌های آشوب که از سال گذشته در نقاط مختلف و با بهانه‌های مختلف شروع شد و در زمان جراحی اقتصادی دولت با تعداد زیاد صورت گرفت تبدیل به آشوب نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: عده‌ای به دنبال آن هستند که شورش‌های اخیر را به نتیجه مورد نظر خود برسانند و اگر موضوع اخیر هم اتفاق نمی‌افتاد با بهانه دیگر به دنبال تحقق آن بودند. اما آنچه اهمیت دارد این است که طی این پنج، شش ماه و تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد تشنج، جامعه با آنها همراه نشد تا اینکه بهانه اخیر به وجود آمد و البته این بهانه هم منجر به نتیجه نخواهد شد.

کوشکی با تاکید بر اینکه پروژه ایجاد آشوب شبیه به سال ۸۸ در ایران به نتیجه نخواهد رسید، گفت: عقلانیت ایجاب می‌کند که فضای مجازی باید از ولنگاری خارج شود. اگر فضای مجازی ما قانونمند شود بسیاری از این حرکت‌ها را دیگر نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت، مجلس و قوه قضائیه این دستور رهبری را زمین گذاشتند. اگر ولنگاری فضای مجازی سامان پیدا کند ما دیگر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود. گرچه این گونه تحرکات به نتیجه نمی‌رسند اما در هر حال به ثبات و امنیت کشور آسیب می‌زنند. مادامی که فضای مجازی ولنگاری و بی قانونی داشته باشد باید شاهد این حرکت‌ها باشیم. فضای مجازی باید برای استفاده شهروندان ایرانی باز و قابل استفاده باشد و برای دشمن بسته باشد که ساز و کار فنی آن قابل اجرا است.