مدیر کل بهزیستی ایلام  ظهار داشت: هم اکنون تعداد سالمندان این استان حدود ۶۵ هزار نفر است.

به گزارش جارچی اخبار، حسین نورعلیوند با بیان اینکه نرخ سالمندی این استان به سرعت ادامه دارد، بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۹۵، درصد جمعیت سالمند این استان ‭۸.۵‬ درصد بوده که ایلام را در زمینه رتبه سالمندی در ردیف ۲۱ کشور قرار داده بود ولی هم اینک رشد بالای جمعیت سالمندی ایلام نرخ سالمندان را یک درصد اضافه کرده است.

وی بیان کرد: بر این اساس پیش بینی می شود سال ‭۱۴۱۰‬ نرخ جمعیت سالمندی کشور به بالای ۱۴درصد رسیده که در این صورت ایران جز کشورهای سالمند قرار خواهد گرفت.

به گفته حسین نورعلیوند، سالمندی یک موضوع بین بخشی است که لزوم مشارکت و همکاری همه دستگاه های مرتبط را در برنامه ریزی و مداخلات ضروری می کند.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به روند رشد جمعیت سالمندی در این استان گفت: در این زمینه باید آمادگی لازم برای خدمات دهی مطلوب به قشر سالمندان وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: هم اینک ۶ هزار و ‭‭۵۷۵‬‬ سالمند از خدمات حمایتی این اداره کل برخوردار بوده که از این تعداد ۴۰ درصد دارای معلولیت هستند.

به گفته وی، اکنون ۲ مرکز نگهداری سالمندان بصورت شبانه روزی در ایلام و ایوان فعالیت داشته که ۳۸ سالمند زن و ۲۲ سالمند مرد در آنها نگهداری می شوند.

 

نورعلیوند تقویت نظام سلامت با در نظر گرفتن نیازهای سالمندان، لزوم اصلاح سبک زندگی، توسعه زیر ساختهای بهداشتی و درمانی متناسب با نیاز سالمندان، تربیت نیروی متخصص برای بازتوانی سالمندان و استفاده از تجربه های موفق جوامع پیشرفته را ازعمده ترین نیازها برای برنامه ریزی و خدمات دهی به قشر سالمندان عنوان کرد.