مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت خوی که در زلزله روز گذشته خوی آسیب دیده بود، بدون ایجاد خاموشی برای بخش‌های مختلف خانگی، صنعت، کشاورزی و اداری در سریعترین زمان ممکن بازسازی و وارد مدار شد.

به گزارش جارچی اخبار،  رسول اسماعیل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پست ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان خوی یکی از بزرگترین پست های منطقه آذربایجان و استان آذربایجان غربی است، اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری شهرستان خوی، ترانس های این پست آسیب دیدند که بلافاصله، انرژی برق منطقه از طریق سایر پست‌های شبکه تامین و موجب جلوگیری از خاموشی شد.

وی افزود: همکاران فنی و گروه های عملیاتی این شرکت با همکاری بی شائبه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و شرکت تعمیرات نیروی برق آذربایجان، بلافاصله دقایقی پس از وقوع حادثه، با تجهیزات کامل در محل پست حاضر شده و کار بازسازی و تعمیرات ترانس های پست مذکور که بیشتر مربوط به بوشینگ های ترانس ها بود را آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: گروه های عملیاتی مذکور، با هماهنگی امور انتقال نیروی برق آذربایجان غربی پس از وقوع زلزله و خارج شدن ۲ دستگاه ترانس از مدار، ضمن تامین بار از سایر پست های منطقه (بدون اعمال خاموشی به مشترکین ) همزمان، تعمیرات و بازسازی ترانس های مذکور را آغاز کردند.

اسماعیل زاده گفت: پست ترانس های ۴۰۰، ۲۳۰،۱۳۲ کیلوولت خوی اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان آذربایجان غربی شامل ۲ سامانه کنترلی پیشرفته بوده و ضمن اهمیت بسیار ویژه آن در توسعه زیرساخت‌های شمال استان آذربایجان غربی، یکی از ایستگاه های مهم در شاهراه انرژی برق بین کشورمان و کشورهای همسایه محسوب می شود.

شرکت برق منطقه ای آذربایجان، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را تحت پوشش دارد و در تبریز مستقر است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بود.

در این زمین لرزه، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملا تخریب و غیرقابل سکونت شدند.