رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شد، این مبلغ دو ماه است که به حساب شهرداری آمده اما دیوان محاسبات استان، آن را بلوکه کرده است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا پس از تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: اعضای شورا، جوامع نخبگان و…  را باید تشویق کنیم که در باشگاه شهروندی عضو شوند و پیشنهادات خود را برای اداره امور شهر بیان کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تأمین منابع مترو که شهرداری در سال‌های اخیر روی آن حساب کرده کار سخت و زمان‌بری است ضمن اینکه به علت میزان سودی که بانک مرکزی می‌دهد مردم عادی اوراق مشارکت خریداری نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین راستا سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شد که ۵۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به خط دوی مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این مبلغ دو ماه است که به حساب شهرداری آمده اما دیوان محاسبات استان، آن را بلوکه کرده است. علاوه بر این، شهرداری دو ماه است که سود آن را پرداخت می‌کند اما از آن استفاده نمی‌کند و در شرایطی هستیم که ارزش این پول هرچه می‌گذرد کم می‌شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: به این ترتیب باید وام بگیریم تا سود اوراق مشارکت و سود وام را پرداخت کنیم، ضمن اینکه ارزش پول از بین می‌رود و کار شهر زمین می‌ماند. بنابراین از رئیس دیوان محاسبات و مسئولان و نمایندگان اصفهان در مجلس می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.