بررسی آمار پرواز‌های داخلی از افزایش۴۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در ماه گذشته (شهریور) حکایت دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، براساس گزارش مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در شهریور سال ۱۴۰۱ مسیر مشهد- تهران با تعداد ۷۹۷ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در شهریور سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز انجام شده است.

بیشترین نشست و برخاست در این ماه با افزایش ۳۱.۰۵ درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن مشهد با ۱۸.۳۶، شیراز با ۷.۴۴، کیش ۵.۲۶ و اهواز با ۴.۸۸ درصد است.
در این زمینه کمترین نشست و برخاست نیز متعلق به فرودگاه‌های جیرفت با ۰.۰۷ درصد و نوشهر با ۰.۰۸ درصد بوده است.

افزایش۴۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در شهریور
براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در شهریور  ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه پارسال در نشست برخاست ۷ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد .
همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با ماه مشابه پارسال در نشست و برخاست ۱۳ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۴ درصد افزایش وجود داشته است.
طبق گزارش منتشر شده پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش، قشم، چابهار، ماکو) در شهریور سال جاری در مقایسه با ماه مشابه پارسال در نشست و برخاست ۱۰ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۳۴ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۴۰ درصد افزایش وجود داشته است.

افزایش ۱۸ درصدی نشست و برخاست در چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش، قشم، چابهار، ماکو) 

پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت در شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با ماه گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۷ درصد، در نشست و برخاست ۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰ درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش، قشم، چابهار، ماکو) در شهریور امسال در مقایسه با مرداد در نشست و برخاست ۱۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر۲۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست۳۱ درصد افزایش داشته است.

مسیر تهران- مشهد  با ۷۹۷ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی
بر اساس گزارش منتشر شده در شهریور ماه ۱۴۰۱، حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز،کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و آبادان انجام شده است.
بر اساس این گزارش ، حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، خلیج فارس (عسلویه)  و آبادان انجام پذیرفته است.
طبق آمار ، پروازهای داخلی ۹۱ درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را به خود اختصاص داده اند که حدود ۹۱ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۳ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می شود.
در این ماه مسیر مهرآباد به مشهد با تعداد ۷۹۷ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و بیشترین مسافر نیز در مسیر مشهد به مهرآباد گزارش شده است.

افزایش ۳۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر  در۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 
طبق آمار در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در نشست و برخاست ۱۰ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۰ درصد افزایش وجود داشته است.
بر اساس این گزارش ، پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال  در نشست و برخاست ۶درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۲۸ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۰ درصد افزایش داشته است.
درشهریور  ۱۴۰۱ نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط ۱۸۷ مسافر درهر پرواز و در فرودگاه رفسنجان با متوسط ۳۱ مسافر درهر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل  می شوند.
مطابق گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها در مورد نحوه توزیع  پروازها در ساعات شبانه روز و نیز روزهای هفته درشهریور  امسال در۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۶ صبح و در روزهای هفته اوج پروازها در روز چهارشنبه بوده است.