نماینده مجلس گفت:با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و مسئله‌ی مصرف بی رویه، باید روند مصرف مدیریت‌ها شود تا برای گاز رسانی دچار مشکل نشویم.

به گزارش جارچی اخبار، رجب رحمانی، نماینده تاکستان و قزوین در ادامه در گفت و گو با مهر در خصوص طرح پلکانی عنوان کرد: طرح افزایش تعرفه‌ی پلکانی، طرح خوبی است که به کاهش مصرف کمک می‌کند، در این طرح حداقل‌هایی که مورد نیاز است با نرخ متعادل محاسبه و در صورت افزایش مصرف، بهای پرداختی مشترکین افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: این افزایش هزینه، صرف نگهداری مخازن و توسعه‌ی میادین نفتی و گازی می‌شود، در واقع می‌توان گفت این طرح به پرداخت عادلانه مشترکین نیز نزدیک تر است، زیرا افراد با توجه به مقدار مصرف، بهای آن را می‌پردازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص مشترکین پرمصرف هم بیان کرد: مشترکین پرمصرف گازخانگی را اقشار متوسط به بالا تشکیل می‌دهند البته ممکن است، سایر اقشار نیز بی احتیاطی‌هایی در مصرف مشاهده شود، گاهی عادت‌های غلط مصرفی سبب افزایش مصرف می‌شود.

رحمانی در ادامه اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، در مناطق مرفه نشین شهرهای بزرگ شاهد افزایش مصرف گاز خانگی هستیم، این افراد به دلیل مالکیت خانه‌های بزرگ، ویلایی و استخردار و…. نسبت به سایر افراد مصرف بیشتری دارند.

وی همچنین اشاره کرد: در کشورهای اروپایی رویه‌ی مصرف مانند ایران نیست، آنها در فصول و روزهای سرد سال با پوشیدن لباس گرم، مصرف را به حداقل می‌رسانند.

این نماینده در پایان افزود: در کنار اقداماتی مانند طرح افزایش تعرفه‌ی پلکانی، نیاز به انجام کارهای فرهنگی و دادن آموزش‌های لازم به مردم است تا با کمک و یاری آنها در مصرف گاز شاهد صرفه جویی باشیم، از دیدگاه دین اسلام هم اسراف نهی شده و صرفه جویی از خصلت‌های مؤمنین است.