معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: این شرکت در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲۰۶،۹۲۰ میلیارد ریال سود خالص کسب نموده که این رقم در ۶ ماهه نخست به ۳۲۲،۴۱۴ میلیارد ریال رسیده است که نشان‎‌‌دهنده حفظ سودآوری در حد مطلوب نسبت به رقبای داخلی و خارجی است.
به گزارش جارچی اخبار مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت در شرایط رکودی حاکم بر بازار، در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق به فروش  ۳،۹۴۷،۲۸۸ تن محصولات فولادی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی افزود: از نظر ریالی نیز درآمد فروش به ۸۰۴ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است؛ شرکت تا پایان سال جاری با فروش ۸،۴۰۰،۰۰۰  تن محصول، درآمدی حدود ۱،۶۰۰ هزار میلیارد ریال را کسب خواهد کرد که نسبت به سال مالی قبل ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲۰۶،۹۲۰ میلیارد ریال سود خالص کسب نموده که این رقم در ۶ ماهه نخست به ۳۲۲،۴۱۴ میلیارد ریال رسیده است؛ این روند نشاندهنده حفظ سودآوری در حد مطلوب نسبت به رقبای داخلی و خارجی است.

وی اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شرکت فولاد مبارکه پرداخت سود تقسیمی مصوب در کمترین زمان به سهامداران مخصوصاً سهامداران حقیقی است، بهطوری که سود سهامداران حقیقی در تاریخ ۲۰ شهریورماه پرداخت شده است.

کویتی با بیان این که سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی مقرر ماده ۲۴۰ قانون تجارت واریز خواهد شد، تصریح کرد: فولاد مبارکه در تاریخ ۳۰ مهر سال جاری اقدام به ثبت افزایش سرمایه مصوب مجمع عمومی فوقالعاده ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ نموده و بدین ترتیب سرمایه اسمی شرکت از ۲۹۳ هزار میلیارد ریال به ۵۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ابراز داشت: شرکت فولاد مبارکه در نظر دارد به منظور تأمین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز طرحهای توسعه، اقدام به تأمین مالی از طریق بورس اوراق بهادار تهران به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نماید.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در پایان عنوان کرد: شرکت در راستای دستیابی به سودآوری پایدار برای سهامداران، پروژه احداث نورد گرم ۲ را در دست اجرا دارد؛ همچنین بهمنظور تأمین پایدار انرژی برق، پروژه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی و ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی را در دست اجرا دارد که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱، پیشرفت قابل توجهی داشته است. اجرای این پروژهها ضمن پایداری تولید و فروش نویدبخش افزایش سودآوری برای سهامداران خواهد بود.