رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: محموله ۴۹ تنی آنتی بیوتیک امشب از طریق کشور هند وارد ایران می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه امشب (جمعه- ۶ آبان ماه ) ۴۹ تن آنتی بیوتیک از مبدا کشور هند به ایران خواهد آمد، اظهار داشت: در صورت تقاضای وزارت بهداشت، ‌امکان واردات دوباره آنتی بیوتیک با کمک هلال احمر وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به محتوای این محموله دارویی به کشور گفت: سوسپانسیون آموکسی سیلین ۱۲۵، سوسپانسیون آزیترومایسین ۱۰۰،  سوسپانسیون آزیترو ۲۰۰،  سوسپانسیون سفکسیم ۵۰(۲ برند)، سوسپانسیون سفالکسین ۱۲۵، سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۴۵۷، سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۲۲۸، پنج موارد این محموله است.

کولیوند افزود: این محموله در پی درخواست سازمان غذا دارو تهیه و وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سوم آبان ماه گفت: اکنون به صورت فوریتی تامین و توزیع آنتی بیوتیک از ابتدای هفته آغاز شده و تا ۲ روز دیگر دارو به میزان کافی در دسترس مردم است.

وی گفته بود با توجه به اینکه همه‌گیری آنفلوآنزا به طور غیر قابل پیش‌بینی در اواسط مهر با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شده است به دلیل افزایش بیماران مبتلا، کمبود آنتی‌بیوتیک نیز احساس شد.

عین اللهی داین را هم گفته بود که باید راهنمای تجویز منطقی دارو در کشور تدوین شود و پزشک بر اساس این راهنما به بیمار داروی مورد نیاز را تجویز کند. استاندارد تجویز دارو در نسخ ۱.۵ قلم در دنیا است اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می‌شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد.