معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: ۲۰ کامیون، پنج دستگاه گریدر، هفت دستگاه لودر مجهز به تیغه برف‌روب، پنج دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و یک دستگاه بابکت به صورت شبانه‌روزی در دو شیفت برای خدمت‌رسانی به شهروندان در مواقع بارش باران و برف تجهیز شده‌اند.
به گزارش جارچی اخبار، علیرضا بیاتیان با تاکید بر اهمیت ایجاد ساختاری مشخص و وحدت رویه در شهرداری جهت افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان هنگام بارش نزولات آسمانی، اظهار کرد: تجهیز کامل پایگاه‌های موجود، تعیین شیفت، تعیین نیروهای جایگزین، تجهیز تمام پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح به باکس و کیسه‌های نمک از جمله مصوبات ستاد زمستانه است.
وی افزود: در این ستاد مقرر شد شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابع شهرداری درخواست‌های خود در زمینه مواجهه با فصل سرد را به معاونت خدمات شهری اعلام کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: اصلاح آسفالت زیرگذر میدان انقلاب، آماده‌سازی بیمارستان‌ها، مسجدها و آرامستان‌ها برای استفاده عموم در زمان بارش برف از دیگر موارد در دستور کار ستاد زمستانه شهرداری است.

بیاتیان تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری نیز موظف شد یک بروشور به منظور آگاهی شهروندان از مضرات نمک‌پاشی افراطی تهیه کند، چراکه این اقدام موجب آسیب به فضای سبز و روکش آسفالت خیابان‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: مقرر شد معاونت امور زیربنایی نسبت به رفع نقایص احتمالی جداول جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی‌ها اقدام و چراغ چشمک‌زن روی پل آزادگان نصب کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک تاکید کرد: کارکنان سامانه ۱۳۷ که زیرمجموعه واحد ایست و بازرسی هستند در مواقع بارش برف و باران به صورت شبانه‌روزی و در دو شیفت آماده پاسخگویی به مشکلات مردم خواهند بود.
بیاتیان تاکید کرد: در حال حاضر چهار هزار تن نمک از سال‌های گذشته در انبار موجود است و دو هزار تن نیز در سال جدید خریداری شده که در حال انتقال از قم به سمت اراک است.

وی گفت: ۲۰ کامیون، پنج دستگاه گریدر، هفت دستگاه لودر مجهز به تیغه برف‌روب، پنج دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و یک دستگاه بابکت نیز به صورت شبانه‌روزی در دو شیفت برای خدمت‌رسانی به شهروندان در مواقع بارش باران و برف تجهیز شده‌اند.