سازمان هواشناسی از سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرج و تهران خبر داد و اعلام کرد: بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور و ارتفاعات یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از سازمان هواشناسی از امشب تا روز سه‌شنبه، افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیر ضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفس توصیه کرده است.

امروز همچنین انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی در بخش‌های جنوب غرب کشور و ارتفاعات یزد و کرمان پیش‌بینی شده است.

طی امروز و فردا در بخش‌های شرقی استان فارس، شمال و غرب هرمزگان، جنوب یزد و کرمان و بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

امروز (شنبه) خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، و روز (دوشنبه) خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان مواج است.

سازمان هواشناسی افزایش ارتفاع موج را در نواحی ساحلی یک تا ۱/۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲/۵ متر پیش‌بینی کرده است.