معاون امور صید سازمان شیلات ایران از صید سالانه ماهیان خاویاری دریای خزر در آب‌های ایران با هدف بازسازی و تکثیر این گونه با استحصال حدود ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت و ۸۷۱ کیلوگرم خاویار خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از سازمان شیلات ایران، رضا عباس‌پور نادری در خصوص وضعیت صید ماهیان خاویاری دریای خزر گفت: در حال حاضر ذخایر ماهیان خاویاری در وضعیت حساس و تحت مدیریت پنج کشور حاشیه دریای خزر قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به توافق سران پنج کشور حاشیه دریای خزر صید تجاری این گروه از ماهیان استخوانی دریای خزر همچنان ممنوع است.

معاون امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در کشور ما صید ماهیان خاویاری دریای خزر به طور محدود با هدف تحقیقاتی و جهت ذخیره و بازسازی ذخایر انجام می‌شود.

به گفته وی در سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۸۷۱ کیلو‌گرم خاویاری از مجموع صید این گونه ماهیان با هدف بازسازی ذخایر به دست آمد.

عباس‌پور گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف بازسازی و تکثیر طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده است و انتظار می‌رود امسال هم در همین حدود صید داشته باشیم.

وی افزود: صید ماهیان خاویاری به منظور بازسازی و تکثیر هر ساله از اوایل مهر ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان انجام می‌شود.

معاون امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه به حضور صیادان غیرمجاز که در طول فصل صید اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند، اشاره و بیان کرد: حضور مستمر یگان حفاظت شیلات در دریای خزر سد بزرگی برای رسیدن اهداف این صیادان غیرمجاز محسوب می‌شود.

 

  ۰۵ آذر ۱۴۰۱ – ۱۹:۰۰