یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حوزه مسکن و حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی دو اولویت مهم به شمار می رود که باید به عنوان راهبرد اصلی در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد سرگزی در گفت وگو با ایسنا، درباره انتظارات مجلس از وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: مهم ترین وعده دولت به مردم ساخت مسکن بود و مهم ترین راهبرد وزارت راه و شهرسازی باید ساخت مسکن باشد. اولویت دومی که باید در این وزارتخانه دنبال شود، زیرساخت های راه است و مسئله حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی از اولویت های مهمی است که باید در این وزارتخانه دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی باید مدیری توانمند باشد

وی در ادامه اظهار کرد: مسکن و حمل و نقل دو اولویت حائز اهمیت در وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود. یکی از ملزومات توسعه کشور، توسعه حمل و نقل است. فردی که قصد دارد تصدی این وزارتخانه را بر عهده بگیرد باید توانایی مدیریت منسجم را داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی باید از لحاظ مدیریتی فردی توانمند باشد. از آنجا که تخصص های مختلفی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد باید وزیر بتواند همه این ظرفیت ها را در کنار هم قرار داده و در مسیر هم افزایی تخصص های موجود در این وزارتخانه گام بردارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیری که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی می شود باید سابقه عملکردی خوبی داشته باشد. دیگر مجلس نباید مجددا وزیر را آزمایش کند. از سوی دیگر باید فهم صحیحی از موضوعات وزارت راه و شهرسازی داشته و بر وظایف این وزارتخانه مسلط باشد. از سوی دیگر باید بتواند ارتباط خوبی در دولت برقرار کند. با برخی از وزرای دولت که صحبت می کنیم بنظر می رسد که نمی توانند ارتباط خوبی با سایر وزرا و بدنه دولت برقرار کنند. این امر باعث می شود تا سرعت کار درون این وزارتخانه ها کند شود، اگرچه هیات دولت یکپارچه است.

تعامل وزارتخانه ها با مجلس حائز اهمیت است

سرگزی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر برقراری تعامل با مجموعه مجلس حائز اهمیت است تا در حوزه قانون گذاری با تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس گام های خوبی برداشته شود و نظارت شایسته ای نیز از سوی مجلس صورت گیرد. تعامل بین مجلس و این وزارتخانه نیز بسیار حائز اهمیت است