مدیرعامل کشتیرانی ایران گفت:بخش کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درحوزه بین المللی رتبه ۱۴ بین بزرگترین کشتیرانی‌های دنیا کسب کرده و ظرفیت ما ۵ میلیون تن با ۱۴۰ فروند شناور است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از صدا و سیما، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی ایران با اشاره به اینکه رتبه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل گفت:سال گذشته ما رکورد تاریخی حمل کالا را در کشتیرانی جمهوری اسلامی را شکستیم و برنامه ریزی کردیم تا ۵سال آینده این ظرفیت را افزایش دهیم و ۳۶درصد حمل و نقل کشور را عهده دار شویم .
وی افزود:در کریدور شمال به جنوب نگاهی داریم از چین تا هند و روسیه تداوم خواهد داشت و دفاتر ما در اقصی نقاط دنیا مستقر شدند . ما در ۶ماه ابتدای سال جاری ۱۰ درصد حمل کالاهایمان ترانزیت بود و از شرق هندوستان و به روسیه و کشورهای آسیانه میانه حمل شده است.
مدرس خیابانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه سواحل مکران گفت:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه چابهار خط منظمی را آماده کرده است که از هند تا چابهار خطوط منظم دریایی را برقرارمی کند و مستلزم این هست که خط ریلی چابهار به زاهدان فعال شود.