رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در نشست با مسئولان انجمن‌های علمی، تشکل‌های و کانون‌های دانشجویی، بر اهمیت کار این مجموعه‌‎ها در انتقال خواسته‌های دانشجویان به مسئولان دانشگاه تاکید کرد.

وی درجلسه مشترکی که با اعضا و مسئولان کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی که به مناسبت استقبال از ۱۶ آذر روز دانشجو و هفته پژوهش تشکیل شد، اظهار کرد: برای فعالیت و کسب توفیق در اینگونه اجتماعات لازم است که دیدی باز و فراجناحی خارج از دایره خودمانی و حلقه‌های هم‌فکری تشکیلاتی و عقیدتی داشته باشید تا بتوان با کمک این بینش، جذبی حداکثری از همه گرایشات و تعلقات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … صورت دهید.

نجفی با اشاره به حساسیت دوچندان کار تشکیلاتی و فرهنگی در دانشگاه نسبت به سایر ارکان جامعه افزود: هنر دانشگاه برای ایجاد جذابیت در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه است و برای خلق انگیزه، یافتن دغدغه‌ها و نقدهای تک تک دانشجویان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، چرا که یافتن دغدغه‌ها و انتقال آن به سطوح بالاتر اعم از مسئولان داخل یا نهادهای خارج دانشگاه می‌تواند در عدم درک متقابل و رفع شکاف میان نسل‌ها و ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از بحران موثر خواهد بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در دانشگاه با یک جمعیت چند ده هزار نفری با سلایق و علایق متفاوت روبرو هستیم و سعی کنید از فرصت ۱۶ آذر و روز دانشجو، نهایت بهره‌برداری را برای جذب حداکثری و عضوگیری در انجمن‌ها و تشکل‌ها داشته باشید.

وی اضافه کرد: توجه داشته باشید که رسالت دانشگاه فقط آموزش نیست و تلاش کنید در رشد تعاملات اجتماعی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تشکل‌ها و مباحثی خارج از دروس و سرفصل‌هایی که خروجی مفید و قابل استخراج چه در بعد اجتماعی، سیاسی، روانشناسی و سایر ابعاد برای دانشگاه و حتی سیاستگذاران داشته باشد.

نجفی ضمن دعوت از همه اعضا برای حضور فعال در طرح پویش خاطرنشان کرد: طرح پویش فرصتی ایده‌آل برای جذب دانشجویان است و انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌توانند با حضور، همکاری و سرمایه‌گذاری در این طرح، بخش عمده‌ای از مسیر را در خصوص جذب اعضا طی کنند.

در این نشست، تشکیل کمیته‌ای ۱۲ نفره متشکل از مسئولان و اعضای انجمن‌ها و کانون‌ها و تشکل‌ها  به عنوان نمایندگان همه دانشجویان از همه دانشکده‌ها و به جهت جلوگیری از موازی کاری کانون‌ها و تشکل‌ها و تسریع در روند اجرایی اقدامات آنها از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده توسط رییس دانشگاه، معاونت فرهنگی- دانشجویی و اعضای حاضر بود.