نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس تاکید دارند تا قبل از بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، نشست مشترکی بین مجلس و رئیس سازمان امور استخدامی تشکیل شود که انتظار می‌رود ظرف دو روز آینده این جلسه برگزار و این طرح در صحن مجلس بررسی شود.

به گزارش جارچی اخبار، ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۰ امضا درخواست داشتند تا رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با اولویت در دستور کار مجلس قرار بگیرد و قرار بود در جلسه یکشنبه مجلس این درخواست مورد بررسی قرار گیرد اما رئیس مجلس برای رعایت برخی از ملاحظات تاکید داشتند تا جلسه‌ای با رئیس سازمان امور استخدامی کشور برگزار و سپس این درخواست بررسی شود که ظرف یکی دو روز آینده این جلسه مشترک برگزار خواهد شد.

مجلس به دنبال امنیت شغلی برای کارمندان دولت است

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت دنبال این است تا واسطه های بین نیروها و دستگاه ها و به نوعی کارمندان شرکتی، طرحی و حجمی و عناوین مشابه را از بین ببرد. در نهایت یک امنیت شغلی برای کارمندان قراردادی، شرکتی و حجمی دولت ایجاد خواهد شد.

امضاهای طلایی کنار می رود

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدین ترتیب نیروها به طور مستقیم قراردادهای کار معین با دستگاه های مربوطه خواهند بست. بدین ترتیب واسطه ها حذف خواهند شد، بعد از این نیز هر کسی بخواهد وارد مجموعه دولت شود حتما باید آزمون داده باشد و به نوعی جلوی امضاهای طلایی نیز گرفته خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: ایجاد امنیت شغلی برای کارمندان دولت و حذف امضاهای طلایی از اهداف اساسی این طرح است که منجر به ساماندهی کارکنان حجمی، شرکتی و قراردادی دولت خواهد شد