رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی استخدام تایپیست در منزل از افراد جویای کار کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: درپی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی از طریق آگهی استخدام تایپیست در منزل مبلغ ۱ میلیون ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی از آن ها دریافت و پس از آن پاسخگوی تماس آنها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:بنا به اظهارات شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارائه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده را در اولین حقوق پرداختی به آنها عنوان کرده است.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر شد تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده پلیس اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی استخدام تایپیست در منزل کرده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کردم.

این مقام انتظامی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک ولی به تعداد انبوه است بنابراین مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به ینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انحام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: ازشهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.