وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بودجه فرهنگی کشور امسال نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و برنامه دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت از جریان فرهنگی و هنری کشور است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل ازایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در جریان سفر به اردستان و در بازدید از طرح های عمرانی این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود:امسال ردیف های غیرمتمرکز بودجه ای ،با همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد تا جریان فرهنگی و هنری کشور تقویت شود و هفته گذشته از محل جدول ۱۷ قانون بودجه تخصیص‌های جدیدی را در اختیار همه استان های کشور قرار دادیم که به زودی در اختیار مدیریت‌های استانی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد:در بودجه سال ۱۴۰۱ از محل جدول ۱۷ قانون بودجه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برای کل کشور بودجه اختصاص یافت و هدفش حمایش از جریان فرهنگی و هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: ۲ طرح نیمه تمام فرهنگی در اردستان وجود دارد که بیش از چندین سال از از شروع عملیاتش گذشته و تلاش می‌کنیم عملیات تکمیل این طرح های فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین خواسته مردم منطقه تسریع شود.

وی اظهار کرد:مجتمع سینمایی این منطقه مشکل حقوقی دارد و به همین دلیل، سال ها متوقف مانده که این موضوع از طریق وزیر امور اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود و مجتمع فرهنگی دیگری هم وجود دارد که می توان یک نگارخانه در آن ایجاد کرد که با پیگیری های نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ردیف استانی آن اخذ شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تکمیل و تجهییز این مرکز را انجام می‌دهد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت فاقد ساختمان سینما است،عملیات احداث مجتمع سینمایی درخشان اردستان سال ۱۳۷۴ توسط بخش خصوصی و با مشارکت بانک ملی شروع شد،تکمیل این طرح بزرگ فرهنگی نیارمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

تجلیل از فعالان فرهنگی، حضور در نماز جمعه و سفر به شهر زواره از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردستان است.

شهید آیت الله سید حسن مدرس در سال ۱۲۸۷ هجری قمری در روستای سرابه اردستان به دنیا آمد و پس از مبارزات فراوان با استعمار انگلیس و رضاخان قلدر سرانجام در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در سن ۶۷ سالگی به هنگام تبعید در کاشمر به شهادت رسید.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد