مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین برای ورود سرمایه گذاران جذاب‌تر می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمد شکیبی نسب افزود: در هشت ماه گذشته حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۵۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۴۱ هزار و ۳۰۰ تی. ای. یو رسیده است.
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی حمل و نقل کالای عمومی در بندر بوشهر گفت: با فعال شدن واحد تولید کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در یک سال گذشته ۴ کشتی حامل خاک فسفات به عنوان مواد اولیه تولید شیمیایی در مجتمع بندری نگین تخلیه شده است.
شکیبی نسب افزود: در یک سال گذشته حجم صادرات و واردات در مجتمع بندری نگین به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که این میزان عملکردی قابل قبول برای این مجتمع به شمار می‌رود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر دیر نیز از جمله بنادر تابعه استان بوشهر است که در چند ماه گذشته با رشدی فزاینده در حوزه صادرات همراه بوده است.
شکیبی نسب افزود: در مجتمع بندری نگین نیز اکنون طرح اسکله ۱۲۰ متری عملیات اجرایی آن رو به پایان است که با بهره برداری از این طرح زمینه پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.
وی در ادامه گفت: با بهره برداری از طرح یاد شده، رشد قابل توجهی در افزایش صادرات و عملکرد بندر بوشهر ایجاد خواهد شد.
شکیبی نسب افزود: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین از دیگر طزح‌های اولویت دار بندر بوشهر است که برای تسهیل در پذیرش و تخلیه کشتی‌های با تناژ بالا مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی گفت: برای مجتمع بندری نگین دیوار کشی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است که باید شرایط برای تحقق این مهم فراهم شود.
شکیبی نسب تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی داوطلب سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین هستند که بدون تردید اتمام طرح‌های زیرساختی منجر به جذب سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی خواهد شد.