شهردار ایلام با اشاره به اینکه افزون بر یک هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی و زیرساخت شهری ایلام در هشت ماهه سال جاری هزینه شده است، اظهار داشت: پیگیری و اخذ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ورودی های شهر ایلام، پایش تصویری از محل درآمدهای استانی و با تلاش استاندار در قالب ۲ اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال برای ورودی های شهر و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پایش تصویری و همچنین قرارداد پایش تصویری خرید تجهیزات دکل و دوربین پلاک خوان به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از فعالیت های شهرداری ایلام بوده است.

به گزارش جارچی اخبار، بابک محمدی آوندی افزود: طی هشت ماهه امسال (اول فروردین تا پایان آبان ماه ) ۵۱ هزار تن شن، ماسه و بیس در کارخانه به ارزش حدود ۴۶ میلیارد ریال تولید شده که ۳۰ هزار تن از آن بصورت دپو در کارگاه و ۲۱ هزار و ۴۷۰ تن دیگر آن به شهر ارسال شده است.

شهردار ایلام ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در سال جاری بروزرسانی حقوق نیروها و کارکنان شهرداری و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق و اضافه کار است، چراکه پیش از این پرداخت حقوق و اضافه کار آنها با مشکل مواجه بود.

محمدی آوندی یادآور شد: رایزنی و اخذ ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از وزارت کشور و سازمان شهرداری ها برای تزریق به پروژه های عمران شهری و پیگیری و نیز اخذ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای موضوع اربعین و همچنین بخشی از آن برای بهسازی سیلبندهای شهر با تلاش فرمانداری ایلام امسال انجام گرفت.

وی اضافه کرد: پیگیری احداث میدان بزرگ میوه و تره بار مرکزی شهر به مساحت ۴۶ هزار مترمربع و شهرک خودرو به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با تلاش و پیگیری استاندار از دیگر اقدامات شهرداری بوده است که پس از نهایی شدن مصوبه آن توسط شورای شهر، عملیات احداث این ۲ پروژه بزرگ در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

شهردار ایلام با بیان اینکه روزانه یک هزار تن نخاله های ساختمانی توسط شهرداری جمع آوری و حمل می شود، گفت: تکمیل مراحل هوشمندسازی و نصب سامانه آر. اف . آی . دی برای نظارت و کنترل ماشین آلات حمل نخاله های شهری و جلوگیری از تخلیه آن در سطح یا حاشیه شهر از دیگر خدمات و اقدامات شهرداری ایلام محسوب می شود.

به گفته محمدی آوندی پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر، مسدودسازی خیابان سعدی جنوبی و ساماندهی پیاده راه ها در راستای شهر انسان محور، طراحی پل عابر پیاده در میدان میلاد به مبلغ ۲ میلیارد ریال، اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای سیستماتیک کردن دایره حقوقی و همچنین ماده ۱۰۰ از دیگر اقدامات هشت ماهه شهرداری ایلام است.

وی در ادامه خدمات شهرداری به اجرای باکس گذاری بلوار پژوهش به مبلغ ۲ میلیارد ریال، تولید قطعات بتنی شامل موزاییک و دال بتنی و جدول به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، بازسازی میدان دفاع مقدس به مبلغ حدود ۲۲ میلیارد ریال، اجرای موزاییک فرش معابر در ۲ فاز به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در بلوار مدرس و خیابان پاسداران اشاره کرد.

شهردار ایلام اجرای جدول گذاری در سطح شهر در ۲ فاز محله نسار، کمربندی شمالی و ورودی ارغوان به مبلغ حدود ۱۶ میلیارد ریال، لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر حدود ۳۰ هزار مترمربع و خرید حدود یک میلیارد ریال تجهیزات ترافیکی را از اقدامات دیگر شهرداری ایلام برشمرد.

محمدی آوندی قرارداد سیلبند تخریبی بلوار اصناف و خیابان پونه به مبلغ حدود ۱۸ میلیارد ریال، زیرسازی ورودی آرامستان بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع و پیگیری احداث کارخانه پردازش و بازیافت پسماند و همچنین تصفیه فاضلاب را از دیگر خدمات شهرداری ایلام ذکر کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این خدمات مذکور، طی هشت ماهه اخیر شهرداری ایلام در بخش عمران و زیرساخت شهری افزون بر ۵۹۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.