مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: مصرف گاز خانگی مناطق مختلف این دیار با برودت هوا و ورود توده جدید سرما به استان، با میزان تولید گاز در پالایشگاه ایلام برابر شد.

به گزارش جارچی اخبار از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز اظهار داشت: علیرغم اعمال محدودیت های مختلف در مصارف بخش‌های خدماتی و صنعتی از جمله کارخانه سیمان، شهرک‌های صنعتی، سایر صنایع پرمصرف و ارادات دولتی، میزان مصرف گاز خانگی در استان به مقدار بی‌سابقه ۴.۷ میلیون مترمکعب در روز رسیده که برابر با میزان گاز تولیدی پالایشگاه ایلام است.

وی افزود: شرکت گاز استان تا عبور این توده هوای سرد نیازمند همکاری و همراهی مردم و مشترکان از طریق مدیریت و کاهش مصرف گاز و تنظیم دمای محیط زندگی بین ۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: هم‌اکنون هموطنان در مناطق شمال و شمال شرق کشور دچار کمبود گاز و در مراحل بحرانی قطع گاز قرار دارند و”پویش هر خانه یک اتاق گرم”را راه‌اندازی کرده‌اند.

کشاورز یادآور شد: انتظار می رود مشترکان در اقصی نقاط استان نیز در جهت همراهی با این هموطنان و جلوگیری از قطع گاز این مناطق بدلیل افت فشار در خطوط گاز آنها، با کاهش مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری گاز از جمله خاموش کردن سیستم گرمایشی در اتاق های بلااستفاده و کاهش دمای موتورخانه‌های خانگی، به تقویت فشار گاز در خطوط و شبکه سراسری گاز کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ کاهش ساعت کاری ادارات استان توسط استانداری، کارکنان شرکت گاز استان ضمن تشدید پایش و کنترل مصرف گاز ادارات در ساعات اداری و غیر اداری، با موارد عدم رعایت مصرف گاز از طریق قطع گاز ادارات متخلف و اعلام لیست آنها به استانداری اقدام خواهد نمود.