معاون وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش نوآوری بهره ور در حوزه کشاورزی که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، گفت: سالانه ۱۵ میلیارد دلار صرف واردات و سالانه ۲۰درصد مواد غذایی از خارج می شود که باید با تغییر الگوی کشت و افزایش بهره وری به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، خیام نکویی افزود: سطح زیر کشتی را اضافه نخواهیم کرد، اما هدفمان این است که با برگزاری این همایش نواوری و بهره وری که با کمک سازمان بهره وری در حال انجام است تا حدود ۴ سال اینده طرح الگوی کشت را با کمک کشاورزان در استان تا ۸۰ درصد عملی کنیم.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این همایش گفت: تولید دانش و انتقال فناوری و نواوری به عرصه تولید و جبران، خلا عملکرد موجود در سطح مزرعه به علت کمبود دانش و مهارتی تولید کنندگان از اهداف این همایش است.
تیموری افزود: این همایش در راستای تحقق اهدافش باید همه استان‌ها دانشگاهی را به عنوان معین بهره ور برای شناسایی نیاز‌های جامعه مشخص کند.
پیشوایی رییس سازمان ملی بهره وری ایران هم گفت: پلی شدیم بین نیاز‌های واقعی کشور در حوزه بهره وری و دانشگاه‌ها که قدرت تولید و عرضه دارند. به عبارت بهتر هدف این است که این دو حوزه را به یکدیگر مرتبط کرده تا ارزش افزوده‌ای را برای کشور در راستای تحقق رشد اقتصادی از محل بهره وری مهیا کنیم.
حسینی پور استاندار مازندران هم اظهار کرد: فراخوانی در اینده نزدیک خواهیم داد که از جدیدترین روش‌هایی که در موضوعات علم و فناوری و ارتقاء بهره وری امروزه در دنیا و به ویژه در کشور ایران عزیزمان استفاده شد را در مازندران تجربه کنیم.
بابایی کارنامی نماینده مردم ساری نیز در مجلس گفت: در حوزه کشاورزی مسیله عدم صادرات محصولات باغی است. مثلا ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنیم، ولی چه میزانی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود؟
زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم اظهار داشت: در زمینه‌های گرانقیمتی که در مازندران در حال انجام کشت ان هستیم باید سود مناسبی عاید کشاورز شود تا برای کار کشاورزی متقاعد و تشویق شود.