حماسه‌آفرینان خط تاندم میل مداوم ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه توانستند پس از ۱۱ سال به ثبت رکوردی تاریخی بالاتر از ظرفیت اسمی خط دست یابند.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محسن استکی، مدیر محصولات سرد ناحیه نورد سرد شرکت فولا مبارکه، در پی کسب این رکورد غرورآفرین اظهار کرد: اهمیت ثبت این رکورد در این است که طی این ۱۱ سال، هیچ‌گونه توسعه‌ای در این خط انجام نشده و این امر شرایط تولید و رکوردشکنی را سخت‌تر کرده بود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت متفاوت در زمینه بهره‌برداری و تلاش مضاعف کارکنان خط تاندم میل مداوم نورد سرد برای جبران همه کاستی‌ها به بار نشست و تولید ۵۹۴۸ تن کلاف خام سرد در یک روز در دفتر افتخارات نورد سرد حک شد. رکورد قبلی خط تاندم میل مداوم به میزان ۵۹۲۱ تن بوده است.
مدیر محصولات سرد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه خط تاندم میل، برای دست‌یابی به چنین تناژی نیاز است که برای تمام دقیقه‌ها برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت وجود داشته باشد و خوشبختانه با این اقدامات نتیجه موردنظر حاصل گردید.
استکی در ادامه عنوان کرد: با عنایت به روند روبه‌رشد چندماهه اخیر خط تاندم از نظر کمی و کیفی، ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های دیگری نیز در این خط خواهیم بود.
وی در پایان از حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان و تمامی واحدهای پشتیبانی و جنبی، کارگاه غلتک، واحد برنامه‌ریزی تولید، مدیریت انبارها و گروه تخصصی و دفتر فنی تعمیرات و تولید تشکر کرد.

تولید بالاتر از ظرفیت اسمی

مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم میل نورد سرد نیز در این باره چنین گفت: شکستن رکورد یازده‌ساله در این خط و تولید ۵۹۴۸ تن کلاف خام سرد به معنی واقعی کارستانی بود که در میدان عمل و به دست همکاران این بخش و یاری سایر واحدهای مرتبط به بار نشست. ضمن اینکه در ماه‌های جاری، رکورد شیفت‌های بدون توقف و رکورد تولید بر ساعت خط نیز محقق شده بود.
وی ظرفیت اسمی روزانه این خط را به‌طور متوسط حدود ۴۳۰۰ تن اعلام و عنوان کرد: این رکوردها حاصل فعالیت‌های گوناگون در تمام گروه‌های کاری بوده است؛ فعالیت‌هایی نظیر برنامه‌ریزی و اجرای منظم تعمیرات و استانداردها، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، بازرسی‌های دقیق و مداوم و پیگیری مستمر پارامترهای تأثیرگذار بر تولید که با همت و همدلی تمامی کارکنان تولید و تعمیرات محقق شده است.
رئیس واحد تاندم میل نورد سرد اظهار امیدواری کرد در آینده نیز این افتخارآفرینی تداوم داشته باشد.
اکبری در خاتمه از حمایت صمیمانه مدیر نورد سرد، مدیر محصولات سرد، واحد بسته‌بندی و انبار، کارگاه غلتک نورد سرد، واحد برنامه‌ریزی تولید نورد سرد، گروه‌های تخصصی و فنی تولید و تعمیرات نورد سرد قدردانی کرد.