روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، از دیروز تا امروز (جمعه ۷ بهمن ماه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۵ نفر از آنها بستری شدند و هیچ هموطنی نیز به دلیل کرونا فوت نکرده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۹۷۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۱۰۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۸۷ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

همچنین بر اساس این گزارش، در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۷۴۴ نفر باقی ماند.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت آمده است، خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۳۷ هزار و ۳۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و همچنین ۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تاکنون ۵۴ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به مشاهده موارد ابتلا به زیر سویه های جدید اومیکرون، تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، ضروری است.

رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها مهم است و باید مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز آمادگی داشته باشند.