مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اصلاح و بهینه‌سازی ۱۴۷ موتورخانه در سطح استان در ۹ ماه اول امسال خبر داد و گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف گاز موتورخانه‌ها در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری و آموزشی بیش از ۱۵ میلیارد ریال به مجریان طرح بهینه‌سازی پرداخت شده است.

به گزارش جارچی اخبار، «محمود کشاورز» ، با بیان اینکه در این طرح اصلاح و ترمیم عایق‌کاری موتورخانه، تنظیم مشعل و نصب رسوب‌گیر سختی آب برای مشترکان مشمول به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف گاز مشترکان، موجب کاهش هزینه گازبهای آنها نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح گاز مصرفی واحدها ۱۵ درصد کاهش می‌یابد، تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون، ۴۲۱ مشترک در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ مورد اجرا و ۸۶ مورد دیگر در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون و در راستای بهینه‌سازی مصرف گاز موتورخانه‌های اداری، خانگی، تجاری و آموزشی بیش از ۳۲ میلیارد ریال به پیمانکاران مجری پرداخت شده است، تصریح کرد: طرح ملّی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه شرکت ملّی گاز و با توجه به میزان مصرف گاز موتورخانه، مشمول پرداخت کمک هزینه اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه حداکثر تا ۱۰۰ درصد هزینه اجرای آن از سوی شرکت گاز استان می‌شوند.
کشاورز گفت: در این طرح سه عامل اصلی صرفه‌جویی در مصرف موتورخانه‌ها شامل عایق‌کاری، نصب رسوب‌گیر آب ورودی و تنظیم مشعل توسط ناظرین شرکت گاز مورد بررسی قرار گرفته و یک شرکت مورد تأیید و دارای صلاحیت، بعنوان مجری طرح انتخاب و پس از انعقاد قرارداد با مالک ساختمان، بسته به میزان نیاز موتورخانه به اصلاح و بهینه‌سازی، مبالغی که در سامانه بهینه‌سازی به آن تعلق گرفته است توسط شرکت گاز به مجری پرداخت می‌شود.
وی تأکید کرد: این طرح به منظور کاهش هدر رفت انرژی و اصلاح مصرف گاز در موتورخانه آغاز شده و فرصتی مناسب برای انجام اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه است که مردم از این فرصت استفاده کنند و با استفاده از پرداخت هزینه توسط شرکت گاز، هزینه‌های مستمر مصرف گاز و استهلاک موتورخانه و آلاینده‌های زیست محیطی را کاهش دهند.
کشاورز  به برنامه های آتی این شرکت برای اجرای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های مسکونی اشاره و تاکید کرد: انتظار می‌رود ادارات دولتی که دارای موتورخانه فرسوده یا راندمان پایین هستند و مصرف گاز بیش از استاندارد دارند، در سامانه https://goc.nigc.ir  ثبت نام کرده و از مزایای این طرح ملّی بصورت رایگان بهره‌مند شوند.