مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با رد برخی شایعات درباره کمبود سوخت مایع در انبارهای سوخت مایع استان تهران گفت:از نظر موجودی انبارهای تهران، بسیار شرایط عادی و با ثباتی را داریم.

به گزارش جارچی اخبار، علی روح اللهی در گفت وگو با  صداوسیما گفت: منطقه نفتی تهران از سال ۱۳۰۷ با موازات شرکت پخش فرآورده های نفتی کار خود را آغاز کرد. در این استان سه انبار راهبری ری، شمال غرب و شمال شرق و همچنین تاسیسات ۱۸ هزار تنی گاز مایع جنب انبار ری وجود دارد.وی ادامه داد: وظیفه انبارش و توزیع انواع فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفتِ گاز (گازوئیل)، نفت سفید، نفت کوره، سوخت هواپیما و گاز مایع را برای استان تهران و سایر استان های کشور را برعهده داریم. روزانه بالغ بر ۳۴ میلیون لیتر، کار عملیاتی انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: استان تهران پرمصرف ترین استان کشور از نظر بنزین است، به طوری که روزانه ۱۴ میلیون لیتر بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین توزیع شده در کشور، مربوط به این استان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: این بنزین توزیعی، با کیفیت یورو ۴ است که در تمامی ۳۴۵ جایگاه عرضه سوخت مایع این استان، توزیع می شود. کیفیت نفتِ گاز (گازوئیل) در این استان نیز، به همین شکل است. ۱۸۷ باب جایگاه سی ان جی نیز در استان تهران وجود دارد.

وی افزود: منطقه نفتی تهران با بیش از هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی، سوخت مایع جایگزین گاز در شرایط خاص را برای استان های همجوار مانند گلستان و مازندران و استان های شمال شرق کشور و همچنین بالغ بر ۳ میلیون لیتر در روز سوخت هوایی دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد رانیز تامین می کند.

 روح اللهی تاکید کرد: از نظر موجودی انبارهای تهران، بسیار شرایط عادی و با ثباتی را داریم. هیچ نگرانی در حوزه انبارش و توزیع سوخت مایع نداریم و حتی سوخت جایگزین صنایعی که گازشان قطع را نیز به صورت کامل می دهیم. ۴ نیروگاه دماوند، پرند، ری و بعثت، سوخت مایع جایگزین گاز دریافت می کنند و هیچگونه مشکلی نداریم.