مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با ابراز گلایه و پیچیدگی و شدت مسائل بوروکراسی اداری و فنی بین مدیریت درمان و دیگر نهادها در استان اصفهان گفت: دغدغه ما در سازمان ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش است.اگر این سیستم اصلاح شود،بسیاری از مشکلات حل می شود و فرایند اجرای امور تسهیل و پروژه های مدیریت درمان اجرایی می گردد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد رجالی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۶۰ هزار بیمار در سه بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی استان اصفهان بستری شدند، اظهار داشت: شمار بستری‌ها در این بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده، ادامه داد: تعداد عمل‌های جراحی نیز نسبت به ۹ ماهه سال پیش ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رجالی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سه بیمارستان شریعتی، غرضی و الزهرای نجف‌آباد و ۲۸ درمانگاه دارد، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی نخستین خریدار درمان و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی اصفهان با چهار هزار مرکز نیز قرارداد خرید خدمت دارد وهزینه‌های درمان در ۹ ماهه امسال حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال حدود هشت میلیون ویزیت سرپایی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی استان انجام شده است.

رجالی با بیان اینکه طرح بزرگ حذف سوبسید دارو در سال جاری آغاز شد، گفت: تغییر نظام یارانه‌ای داروکه از تیر ماه آغاز شد اقدام بزرگی بود که حدود ۳۰۰ درصد برای بیمه هزینه ایجاد می‌کرد و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین خریدار درمان کشور با کمک سازمان برنامه بودجه، بیشترین هزینه را برای این اقدام تقبل کرد.

رجالی خاطرنشان کرد: پرداخت ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اتفاق بزرگی بود که پس از ۲۰ سال انجام شد. دیگری اینکه اگر چه پیش‌تر سیاست توقف توسعه در سازمان تأمین اجتماعی دنبال می‌شد اما در رابطه با پروژه های عمرانی سازمان در این دولت توانستیم مجوز ۱۲ طرح را دریافت کنیم که یکی از آنها کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در شهرک شهید کشوری است.

وی ادامه داد: بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی که یکی از خواسته های  بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، در دهه فجر افتتاح خواهد شد.