طبق گزارش‌ها از ابتدای امسال تاکنون با اجرای ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید برای ۴۴ هزار نفر در روستا‌ها اشتغالزایی شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از صدا و سیما، همچنین بیش از ۳۷ هزار طرح اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت مالی صندوق قرار گرفته و زمینه بازگشت بسیاری از واحد‌ها به چرخه تولید فراهم شده است.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کار‌های خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایفا کرده است.

رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کار‌های خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

بر اساس گزارش‌ها امسال با اجرای ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در بخش‌های توسعه‌ای، تکمیلی و ایجادی، ۴۴ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومان در روستا‌ها و مناطق محروم ایجاد شده است. امسال همچنین ۱۶ هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی در مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی به بهره برداری رسید.