معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون ۸۳ درصد گوشت مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد آقامیری روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه های دام و طیور منطقه پنج کشور در مشهد افزود: سالانه در کشور ۹۰۰ هزار تن گوشت مصرف می‌شود که ۱۵۰ هزار تن آن واردات است و ۷۵۰ هزار تن آن تولید داخل است.

وی با بیان این که پاکیزگی و حلالیت هر کیلوگرم از این گوشت رصد می‌شود اظهار کرد: ایران جزء محدود کشورهایی است که به راحتی نمی‌شود به آن مواد غذایی وارد کرد زیرا ورود غذا باید از مجاری لازم انجام شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سال گذشته طی نظارت و کنترل بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز و ماه رمضان حدود ۷۴۰ تن مرغ در کشور معدوم شد همچنین حدود ۳۲۰ تن گوشت قرمز را ضبط و ۱۷۰ تن آن را معدوم کردیم.

آقامیری افزود: ما مدافع سلامت مردم هستیم و به جای این که اجازه دهیم در حوزه سلامت کشور میلیاردها تومان برای درمان هزینه شود سازمان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک دام و انسان در حال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: طی ۲، سه ماه گذشته در برخی استان‌ها همکاران ما جانشان را از دست دادند که متاسفانه شهید هم حساب نمی‌شوند اگرچه خداوند خود فردی که برای اعتلای سلامت جامعه جانش را نثار کرده شهید حساب می‌ شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که نشست تخصصی مدیران کشتارگاه های دام و طیور منطقه پنج کشور بسیار ارزشمند و در نوع خود بی نظیر است گفت: افرادی که باید مجری بسیاری از مقررات و دستورالعمل ها باشند همین ذابحان در کشتارگاه‌ها هستند.

آقامیری افزود: تمام دستورالعمل‌های دامپزشکی در حال بازنویسی است و باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد:حلال و پاکیزگی غذا ۲ شرط خداوند برای غذای انسان است که در کشور ما در حال رعایت است و حلال بودن غذا در حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستازمان دامپزشکی و پاکیزه بودن آن بر عهده و اختیار سازمان دامپزشکی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: حلال نبودن غذا نسل اندر نسل اثر منفی می گذارد و بنابراین هیچ گوشتی وارد کشور نمی‌شود و یا در کشور تولید نمی‌شود که از نظر تیزبین نمایندگان ولی فقیه حلال نباشد.

آقامیری افزود: فعالان اقتصادی، سربازان خط مقدم مبارزه با تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران هستند و در حوزه غذا و حلیت آن در کشتارگاه‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود زیر نمی‌توان با سفره مردم چه در حوزه حلال و چه در حوزه طیب و پاکیزگی بازی کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد که می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد و همه تلاش و خط قرمز ما سلامت مردم است.

نخستین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه پنج کشور از بیست و سوم بهمن ماه در مشهد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.