رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در حال حاضر ۲۵۰ معتاد متجاهر در مرکز ترک اعتیاد اختصاصی موضوع ماده ۱۶ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در سنندج نگهداری می شوند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: به منظور ساماندهی معتادان متجاهر از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد استفاده می شد که با تلاش‌ها و پیگیری های دادستان مرکز استان، مرکز ترک اعتیاد موضوع ماده ۱۶ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در مرکز استان راه اندازی شد.

وی افزود: در این مرکز، علاوه بر اینکه به معتادان متجاهر کمک می شود تا اعتیاد خود را ترک کنند، دوره های مهارت افزایی هم برای آنها برگزار می‌شود و معتادان بهبود یافته پس از خروج از کمپ، با استفاده از مهارتی که آموخته اند، امکان ورود به بازار کار را دارند تا به این شکل دوباره وارد چرخه اعتیاد نشوند.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: وجود معتادان متجاهر تبعات سنگین اجتماعی به دنبال دارد و سبب شده است این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر به سرقت‌های خرد دست بزنند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: با توجه به پتانسیل موجود، این مرکز قابلیت ارتقا به ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر را داشته و امکان پذیرش از تمام شهرستان های استان وجود دارد.