یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه هر ساله ساز وکار فروش بلیت‌های نوروزی مشکل دارد و ما درخواست داریم که هر چه سریع‌تر دغدغه مردم برای تهیه بلیت نوروزی قطار با همکاری دستگاه های ذی‌ربط رفع شود.

به گزارش جارچی اخبار، کمال حسین پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت ارتقای ناوگان ریلی کشور و تجدید نظر در ساز و کار فروش بلیت قطار به ویژه در ایام پیک، بیان کرد: در شرایطی که ما تحت شدیدترین تحریم‌ها هستیم به ویژه تحریم‌هایی که در صنعت هوایی اعمال شده است، باید تمرکز ما بر حوزه ریلی کشور باشد. باید روز به روز صنعت ریلی کشور هم در حوزه مسافر و هم در حوزه باری توسعه پیدا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه انتقال بار ما بیشتر بر روی حمل و نقل جاده ای متمرکز شده ایم. این قدرت رقابت ما را با همسایه ها کم می کند. مثلا در صادرات به کشور عراق، سوریه و ترکیه خیلی در حوزه ریلی تمرکز نکرده ایم. خط ریلی که برای آذربایجان غربی داریم هفته ای یک بار قطار مسافری می رود اما همین خط ریلی با هزاران میلیارد هزینه ای که بر روی آن صورت گرفته، به خط باری تبدیل شود می تواند با اتصال به پایانه‌ها در حوزه صادرات ریلی نقش آفرینی کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در حوزه مسافری نیز، صنعت ریلی سفری امن و راحت را به ارمغان می آورد. هم سفر با قطار از هواپیما ارزان‌تر است و هم از اتوبوس امن‌تر است. از طرف دیگر از آنجا که دشمن خطوط هوایی ما را تحریم کرده و در تامین قطعات هواپیما با مشکل روبه رو هستیم، باید در صنعت ریلی نگاه ویژه ای حاکم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه هر ساله ساز وکار فروش بلیت‌ها نوروزی مشکل دارد. هر سال مسئولان قول می دهند تا وضعیت را اصلاح کنند حتی بحث بلیت فروشی آنلاین را مطرح کردند اما ما گلایه های  مردم را می بینیم و مردم به شدت از نحوه بلیت فروشی اعتراض دارند. بنده درخواست دارم از مسئولان امر که هرچه سریع‌تر مشکل مردم را برای تهیه بلیت قطار حل کرده و تا حداقل مردم دیگر دغدغه خرید بلیت خطار را نداشته باشند.

فروش بلیت‌های نوروزی قطار از روز گذشته ساعت ۱۴ آغاز و در کمتر از یک ساعت اغلب مسیرها تکمیل ظرفیت شد.