رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اولویت کمیته امداد ایجاد زمینه‌های اشتغال است، از پرداخت ۲۱میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد خبر داد.

به گزارش  جارچی اخبار،  سید مرتضی بختیاری بعد از ظهر پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه با حضور در شهرستان پاوه به منظور توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه، دیدار با امام جمعه و مسئولین پاوه و بازدید و تفقد از مددجویان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار این اجازه به کمیته امداد داده شد که مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و جز دهک‌های پنج و کمتر هستند وام اشتغالزایی پرداخت کنیم.

وی افزود: حدود ۲۱ میلیارد تومان پرداخت وام و ۳۸۳ هزار فرصت شغلی تا پایان بهمن ماه انجام گرفته که این رقم در آمار اسفند افزایشی خواهد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌های ترسیم شده در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: به منظور بهبود روند اشتغال این اجرای طرح‌های اشتغالزایی را الزامی دانسته و باید له گونه‌ای اقدام شود که مردم نیز خروجی مثبت آن را مشاهده کنند و امیدواریم که تا سال آینده این آمار روند افزایشی داشته باشند و زمینه ساز خود کفایی مددجویان باشیم.

بختیاری متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امید است که در سال آینده جشن خودکفایی بیش از نیمی از مدد جویان خودکفا را استان‌ها داشته باشیم اما باید بدانند که خودکفایی این افراد به معنی قطع کردن ارتباط کامل نیست بلکه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای همچنان حامی آنها خواهیم بود.

وی در با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد زمینه‌های شغلی جوانان، گفت: در اساس نامه کمیته امداد آمده که مأموریت این نهاد توانمندسازی مددجویان و حمایت آنها خواهد بود و در سال ۱۴۰۲ یکی از مأموریت‌های اصلی این نهاد افزایش زمینه اشتغالزایی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: با همت مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه‌بندی سال جدید اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که پس از تأیید شورای نگهبان برنامه‌ریزی‌های لازم برای همکاری با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها انجام خواهد گرفت تا بتوانیم سهم اشتغال هر استان را به همراه تسهیلات مورد نیاز مشخص کنیم.

بختیاری به مسئله مسکن و کمک‌های دولت به مددجویان اشاره و عنوان کرد: پر هزینه‌ترین و در عین حال آرامش بخش‌ترین مسئله کشور ساخت و تهیه مسکن است که گزارشات خوبی در شهرستان پاوه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: طرح ساخت ۲۳ هزار خانه در روز ۱۴ اسفندماه به صورت رسمی با کد ملی هر شخص در اختیار دولت قرار گرفت که با آماده‌سازی آن‌ها افتتاح شدند اما لازم به ذکر است که هر زمان این واحدهای مسکونی آماده شد تحویل صاحبان داده شود و منتظر افتتاح رسمی نباشند و در برنامه‌های بعدی آنها را به طور جمعی افتتاح خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری مسئولان سپاه و بسیج سازندگی در ساخت واحدهای مسکونی مددجویان، اظهار کرد: ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی که در برنامه‌های ساخت و ساز قرار گرفته بود با کمک بسیج سازندگی تعدادی ساخته و روز ۱۴ اسفند افتتاح شدند.

بختیاری تصریح کرد: آغاز ساخت واحدهای مسکونی مددجویان از اواسط ۱۴۰۱ شروع شده و اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ مددجوی بدون مسکن در کشور نخواهیم داشت و همچنین در استان کرمانشاه قراردادی برای ساخت ۱۰ هزار واحد منعقد شد بود که بخشی از آن اماده تحویل شد و بخشی دیگر تا خرداد سال آینده آماده تحویل خواهند بود.

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به جایگاه کمیته امداد، یادآوری کرد: امانتداری و حفاظت از ناموس مردم، امانتداری از وجوه شرعیه مردم و خدمت بی منت از شاخصه‌های این نهاد بوده که پابندی به اصول نام برده سبب شده امروز تمامی مسئولین استانی و کشوری در کمیته امداد با وجدان کاری به نحو احسن خدمت رسانی کنند.

وی افزود: حدود ۵۲ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد با سرپرستی خانم‌ها اداره می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید مراقبت از اعمال مخصوص محرومان و یتیمان، خاطر نشان کرد: با توجه داشت که در این مسیر باید به گونه‌ای عمل کنیم و گام برداشته شود که تمامی کمک‌های مومنانه‌ای که در طرح‌هایی مانند اکرام جمع آوری می‌شود به دست صاحبان اصلی خود و ایتام برسد و این تکلیف بر گردن همه ما قرار دارد.

بخ تیاری با بیان اینکه باید با متخلفین و دست اندازان بیت المال برخورد قاطع صورت گیرد، بیان کرد: این حق بر گردن همه ما است که بر اساس روایات نقل شده از امیرالمومنین باید با این افرادی که به اسم اختلاس گران و فساد اقنوری:
تصادی به بیت المال خیانت کردند اشد برخورد صورت گیرد.

وی در ادامه به اهمیت تقویت روحیه دشمن شناسی در جوانان جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: لازمه ایجاد این روحیه دشمن شناسی داشتن بصیرت و آگاهی بخشی به جوانان است تا در تنگناها و برهه‌های حساس تاریخی شناخت خوبی از دشمن به دست آورند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مجاهدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را باید الگوی خود دانست، ادامه داد: بسیاری از این رزمندگان و شهدای اهل سنت و شیعه‌ای که امروز خاطرات آنها در کتاب‌ها نیز به چاپ رسیده را باید در امر دشمن سنایی و نحوه تقابل با دشمنان را الگوی خود قرار دهیم.

بختیاری با تاکید بر توجه و آموزش داستان‌ها و آیات قرآنی، یادآور شد: بر اساس آنچه که در قرآن ذکر شد می‌توان به عنوان الگو و عبرت گیری به آن استناد کرد و به عنوان روشن کننده راه از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هرجا در زمینه دشمن شناسی ضعیف عمل شده دچار ضرر و زیان شدیم، گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر آن تاکید فراوان داشتند مسئله دشمن شناسی بوده چرا که دز طول تاریخ مشاهده کردیم که آنانکه دشمن را نشناختند با کوچک‌ترین نهیب دشمن رنگ باختند آنانکه دشمن شناسی داشتند مقتدرانه ایستادگی کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) به واسط دشمن شناسی خود آمریکا را شیطان بزرگ خواند و معتقد بودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را مقتدرانه پیش گرفته و درس دشمن شناسی را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون زنده نگهداشته‌اند.