پیشکسوت فوتبال ایران می گوید پرسپولیس دیگر ده نفره بازی نمی کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایلنا، محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است یحیی گل محمدی به خوبی با تغییراتی که در چند هفته اخیر در ترکیبش ایجاد کرده،سبک و سیاق بازی سرخپوشان را سروسامان داده و با ادامه این روند، قهرمانی پرسپولیس دور ازدسترس نیست

بازی های پرسپولیس را دنبال می کنید؟

خوشبختانه چند هفته نتایج خوبی گرفتند و علاوه بر نتایج خوب،فوتبال زیبایی هم بازی می کنند.درست است که مقابل سپاهان شکست خوردند ولی هنوز هفته های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است .امیدوارم همین روند در رقابت های لیگ وجام حذفی ادامه داشته باشد.

فکر می کنید اصلی ترین دلیل نتیجه گیری پرسپولیس در این چهار بازی اخیر چه بود؟

پرسپولیس دیگر ده نفره بازی نمی کند!از وقتی لوکادیا رفت و دیاباته هم مصدوم شد،پرسپولیس یازده نفره بازی می کند.

یعنی باوجود دیاباته پرسپولیس ده نفره بود؟

دیاباته از نظر اخلاقی بازیکن خوبی است.اما از نظر فنی،باتوجه به افزایش سن و سالش و اینکه دیگر توان دویدن ندارد،مدام مصدوم می شود و البته این مصدومیت بزرگترین شانس پرسپولیس بود.چراکه این تیم با مصدومیت دیاباته تازه شد یک تیم یازده نفره.

کلا با بازیکن خارجی زیاد موافق نیستید؟

چه کسی این را گفته؟! شما تا به حال از من درباره دفاع وسط پرسپولیس،آقای گولسیانی نقدی شنیدید؟ با سن و سال بالایی که دارد،بهترین بازی ها را برای پرسپولیس انجام می دهد.گل می زند،خوب دفاع می کند،خوب می دود،همه جوره خوب است.از نظر اخلاقی هم بدون حاشیه است…یا شیمبا در مس رفسنجان.چهل و خورده ای سنش است،اما مثل یک جوان بیست ساله دارد می دود.شاید مثل زمانی که در فولاد بود گلزنی نمی کند.اما تاثیر گذار است.به کار تیمش می آید.من هیچ وقت مربی ضد بازیکن خارجی نبودم.علیرغم اینکه اعتقاد دارم در کشورمان جوانان خوب و با استعدادی داریم که با بهادادن به آنها هریک می توانند،ستاره ای درخشان در فوتبال مملکت مان شوند.

مهاجم خارجی جدید پرسپولیس راچطور می بینید؟

فعلا زود است درباره این بازیکن قضاوت شود.دو سه تابازی انجام داده و عملکرد کلی او در چندبازی بعدی مشخص می شود.

البته این روزها صحبت از جدایی او به خاطر عدم پرداخت مطالباتش هم شنیده می شود؟

خب دیگر.یکی از مشکلات اساسی فوتبال ما همین است.عدم شفاف سازی در بحث قراردادها.من دلم می سوزد.طرف آمده گفته به مایلی کهن یک میلیون دلار دادیم،بعد متوجه شدیم،سه میلیون دلار قرارداد مایلی کهن بوده! چرا؟ به خاطر اینکه شفاف سازی نشده.خب چرا از اول نمی گویید قرارداد مایلی کهن فلان مبلغ است؟ آقا یک کارمند،تمام کمال مشخص است که چقدر حقوق می گیرد،چقدر مالیات ازش کسر می شود،چقدر بیمه ازش کسر می شود اما برای فوتبالیست ها و مربیان اصلا مشخص نیست.با اینکه حق و حقوق خوبی هم می گیرند همیشه هم طلبکار هستند.همیشه.می دانید چرا؟ برای اینکه من به عنوان محمد مایلی کهن،عاشق مدیریت هستم.بزرگترین آرزویم این بوده که مدیرعامل یک باشگاهی شوم،اما به تنها چیزی که فکر میکنم،پرستیژی است که باشگاه برای من به ارمغان می آورد.دیگر هم به آرزویم که همان مدیریت بود رسیدم وبه مسایل مالی و قراردادی بازیکن یا چیزهای دیگر فکر نمی کنم.برای اینکه بدون بررسی و تنها به خاطر عشق مدیریت مدیرعامل باشگاه شدم.می توانستم مثلا سه ماه پیش که دلار،سی هزارتومان بود،بروم و بدهی بازیکن را صاف کنم،اما این کار رانکردم.دلار دوبرابر شده و تازه به فکر پرداخت بدهی بازیکن افتادم.قیمت بازیکن هم ناگهان نجومی شده و توانایی پرداختش راندارم.اینجاست که باشگاه بدهی بالا آورده و من به عنوان مدیرعامل هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنم.خب معلوم است که اشتباهی آمدم به باشگاه!

 شما موافق انتخاب هفت کاندیدا برای مربیگری تیم ملی بودید؟

موافقت یا مخالفت من مهم نیست.بروید از خود مسئولین فدراسیون بپرسید که کارشان درست بود یا غلط؟ برای همه آقایون کاندیدا احترام قائل هستم.اما کجای دنیا می روند و سه مربی که تیمشان جزو شش تای اول لیگ نیست را برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب می کنند؟ طرف سال هاست مربیگری می کند،یک بار هم تیمش را در جمع شش تیم بالا نیاورده،آنوقت کاندیدا شده! به نطرتان این بازی نیست؟ اگر بازی نیست پس چه چیزی است؟ تنها اتفاق این بازی،این شد که برای بعضی مربیان وجهه سازی شد و به نفع آنها شد… از نظر قرارداد و قیمت برای تیم های سال بعدشان،درست است؟ این یک مورد از آنها است.یک مربی طی این سالها با اکثر تیمهایش،رتبه پنجمی یاششمی نداشته،آنوقت چطور کاندیدای سرمربیگری تیم ملی شده؟! هرچه بوده،این نوع انتخاب یک بازی بوده از طرف فدراسیون.

عملکرد خط حمله پرسپولیس را در این فصل چطور ارزیابی می کنید؟

خب،جوانان خوبی در خط فوروارد این تیم بازی می کنند.مثلا همین مهدی عبدی.در بازی با نفت مسجد سلیمان تا به زمین آمد،گلزنی کرد.خیلی هم خوب بازی کرد.یا محمد عمری.همین محمد عمری اگر قدر خودش رابداند از این هم بهتر می شود..هیچ اشکالی هم ندارد که با بازیکنان بزرگ مقایسه شود.فقط به او توصیه می کنم الان که عکس و اسمش در رسانه ها و فضای مجازی است،حواسش باشد.الکی خودش را وارد حاشیه نکند که این حواشی بزرگترین آفت برای او می تواند باشد. بعضی اوقات،خودبازیکن هم باید قدر موقعیتش رابداند.