حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ در مراسم سوگواری وفات ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (س) که در حسینیه دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد، اظهار داشت: خدیجه کبری (س) شخصیت عظیم شأن است که مورد مدح و ثنای خداوند و پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) قرار گرفته است.
به گزارش جارچی اخبار، وی ادامه داد: رسول خدا (ص) فرمودند: شبی که از معراج برمی‌گشتم جبرئیل عرض کرد سلام خداوند و من را به خدیجه (س) برسانید، علاوه بر این پیامبر اکرم (ص) او را به‌عنوان یکی از چهار زن برتر عالمین معرفی فرمود که در بالاترین حد از کمال رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام صادقی واعظ ابراز داشت: این جایگاه و منزلت رفیع نه به‌خاطر همسر پیامبر بودن بلکه به‌واسطه تلاش و کوششی است که حضرت خدیجه (س) در طول عمر خویش و در مسیر اطاعت از پروردگار داشته است که مهم‌تر از انتساب، اکتساب است. به فرموده قرآن کریم وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ
وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) بیان داشت: اولین ویژگی ام‌المؤمنین ( س) ایمان و اعتقاد راسخ به خدا و رسول است.
این کارشناس مذهبی افزود: ایشان به‌عنوان اولین زن مسلمان معرفی می‌گردد ایمانی که خالصانه اظهار می‌شود و محکم و استوار باشهامت پای این اعتقاد و باور ثابت می‌ایستد و همه‌جا در کنار رسول خدا قرار می‌گیرد
وی ادامه داد: دومین خصوصیت تقدیم ثروت بیکران اما بی‌منت در راه خدا و اسلام است، خدیجه کبری (س) به‌عنوان ثروتمندترین فرد مکه به‌واسطه درایت و مدیریتی که داشت ثروتی را که از پدر به ارث برده بود فزونی داد تا جایی که در سیره ابن هشام آمده کاروان تجاری او به ۸۰ هزار شتر می‌رسید، اما وقتی به ازدواج پیامبر درآمد عرض کرد خودم و تمام آنچه که از آن من است در اختیار و تابع فرمان شما است.
حجت‌الاسلام صادقی واعظ تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که در برابر این خدمت عظیم هیچ‌گاه نه منتی گذاشته شد و نه حتی درخواست و حاجتی طلب کرد.
وی تصریح کرد: سومین ویژگی ام‌المؤمنین هم حمایت بی‌دریغ و فداکاری نسبت به رسول خدا ص است که در تاریخ آمده است.
حجت‌الاسلام صادقی واعظ با بیان این که خدیجه کبری صدف کوثر است، خاطرنشان کرد: از عظمت خدیجه کبری (س) همین بس که خداوند وجود او را ظرفی برای امامت قرار داده و دختری به او عنایت کرده که مادر ائمه معصومین (ع) است.