عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ارائه گزارشی در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در صحن علنی مجلس تا دو هفته دیگر خبر داد

به گزارش جارچی اخبار،  «سید حمید کاظمی» نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اقدامات کمیته تشکیل شده در مجلس برای بررسی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس توضیح داد: آموزش و پرورش به منظور رعایت برخی اصول در رابطه با موضوع مسمومیت‌ها، آیین نامه‌ای را تنظیم و به مدیران مدارس ابلاغ کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در این دستورالعمل گفته شده که مدارس اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. از آنجایی که برخی دانش آموزان از روی شیطنت شاید چنین کارهایی می‌کنند، لازم است مدارس اقداماتی در راستای پیشگیری داشته باشند و در مدارس پدافند غیرعامل تشکیل شود تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. در واقع می‌خواهیم دانش آموزان خودشان در این شرایط مراقبت داشته باشند.

رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان تصریح کرد: کار ما در کمیته مشترکی که مجلس شورای اسلامی درباره مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس از چهار کمیسیون مختلف تشکیل داده در واقع بررسی و دریافت گزارش‌هایی است که در این خصوص به ما ارائه می‌شود.

نماینده مردم پل‌دختر یادآور شد: دو روز گذشته نیز سومین جلسه این کمیته مشترک برگزار شد و قبل از عید نوروز نیز دو جلسه برگزار کرده ایم. در آن جلسه گزارش دستگاه‌های مختلف در خصوص مسمومیت در مدارس را گرفتیم و اقداماتی که تا به حال در این خصوص انجام شده و آخرین وضعیت موجود را بررسی کردیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر شرایط مدارس نسبت به قبل عید مناسب‌تر است. برخی موضوعاتی که پیش از عید موجب نگرانی شده بود در حال حاضر دیگر وجود ندارد.

کاظمی با اشاره به اینکه بخشی از این مسائل مربوط به شیطنت‌های دانش آموزی است، گفت: در مجموع به نظرم دستگاه‌ها باید اقدامات نهایی را انجام دهند، چراکه اعلام شده بود افرادی را در رابطه با موضوع مسمومیت‌ها دستگیر کرده اند.

نماینده مردم پل‌دختر ادامه داد: بعد از جمع‌بندی می‌توانیم گزارش کاملی از آنچه رخ داده تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم. افکار عمومی را نیز از این مسئله آگاه خواهیم کرد.

او در خصوص جلوگیری از احتمال زنجیره‌ای شدن مسمومیت‌ها در مدارس مشابه اتفاقی که پیش از عید نوروز رخ داد، بیان کرد: این اتفاق بعد از عید ظاهرا در چند مدرسه تکرار شده است، ولی گزارشی که ما دریافت کردیم حاکی از این است که مسمومیت‌ها در حدی نبوده که منجر به انتقال افراد به بیمارستان شود یا کار درمانی روی آن‌ها انجام شود. گزارش‌هایی که تا به حال از دستگاه‌های مختلف گرفته‌ایم حاکی از این است که موارد رخ داده بعد از عید در حدی نبوده که موجب نگرانی شود.

کاظمی در مورد زمان ارائه گزارش کامل در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، در صحن علنی مجلس عنوان کرد: فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر بتوانیم گزارشی در این خصوص به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.