مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه و ۱۵ سال عیدی و سنوات نزدیک به ۷۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

به گزارش جارچی اخبار، تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر در تماس با ایلنا، گفتند: بیش از سه ماه است که حقوق پرداخت نشده داریم و به صورت میانگین ۱۵ سال است به ما عیدی و سنوات پرداخت نمی‌شود.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری ایرانشهر، از پرداخت به موقع مزایای مزدی، عیدی و سنوات محروم هستیم.

به گفته یکی از کارگران، اصلاً مشخص نیست که عیدی و سنوات ما کارگران چه زمانی و چه مبلغی پرداخت می‌شود: هیچ امیدی به دریافت عیدی نداریم و هیچ مرجعی حتی اداره کار تاکنون از ما حمایت نکرده است.

او گفت: سنت پرداخت عیدی در شهرداری ایرانشهر اصلاً به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ این در حالیست که پرداخت عیدی پایان سال به تمام کارگران مشمول قانون کار حداقل به اندازه‌ی دو پایه حقوق کارگری، الزام قانون است.

این کارگر با بیان اینکه دل کسی به حال ما نمی‌سوزد، در ادامه تصریح کرد: در طول چند سال گذشته حقوق کارگران با تاخیر چهار تا پنج ماهه پرداخت می‌شود و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۱ بود که در واپسین روزهای سال با سه تا ۴ ماه تاخیر به حساب کارگران واریز شد.

یکی دیگر از کارگران شهرداری ایرانشهر در ادامه اضافه کرد: در شهرداری ایرانشهر حدود ۷۰۰ کارگر مشغول کارند که مشکل مشابه دارند. در این میان فقط حقوق کارگران بخش خدمات تا بهمن ماه پرداخت شده است.

این کارگر با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی شهرداری ایرانشهر باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کند، گفت: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های جدید بپرهیزد.

او با بیان اینکه مدیریت شهری ایرانشهر به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پروژه‌هایی که در شهر ایرانشهر با هزینه‌های بالا در دست ساخت و اجراست؛ غیرضروری است. به عنوان نمونه شهرداری اقدام به ساخت دوباره خیابان آزادی شمالی، فلکه امام حسین(ع) و پارک استقبال کرده که مخارج آن می‌توانست حداقل بخش کمی از طلب کارگران را جبران کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های شورای شهر است، افزود: لازم است مدیریت شهری ایرانشهر نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.